سرپرست دانشگاه صنعتی شریف بر لزوم برقراری ارتباط مستقیم بین پایان ‏نامه ‏های کارشناسی ارشد و دکتری با بخش صنعتی تأکید کرد و گفت: باید به گونه ای عمل کرد تا پایان‏ نامه‏ های کارشناسی ارشد و دکتری، بدون حمایت صنعت تعریف نشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و اطلاع‏رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمود فتوحی‌فیروزآباد با اشاره به اهمیت ارتباط بخش صنعت و دانشگاه گفت: در دانشگاه‏های معتبر دنیا ارتباط مستقیمی بین پایان ‏نامه‏ های کارشناسی ارشد و دکتری با بخش صنعتی وجود دارد و در واقع پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی حتما باید با حمایت صنعت و در ارتباط با این بخش تعریف و ارائه شود؛ این الگو در کشور ما نیز باید اجرایی شود. چرا که ارتباط با صنعت منجر به جهت دار شدن پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، افزایش درآمد دانشگاه و حل نیازهای کشور خواهد شد.

فتوحی به آفت‏ های حوزه پژوهش اشاره کرد و ادامه داد: آفت اصلی در حوزه پژوهش توجه به کمی‏‌گرایی به جای نگرش کیفی است و معاونت پژوهشی دانشگاه شریف سعی داشته به جای تکیه بر تعداد مقالات، افزایش کیفیت و مساله محور بودن آنها را مورد توجه قرار دهد.

وی جذب استادان متخصص و متعهد را یکی از عوامل موثر در کیفی سازی آموزش و پژوهش در دانشگاه دانست و ادامه داد: برای تحقق این مهم باید ترتیبی داده شود که دانشگاه، دانشکده ها و گروه های آموزشی بتوانند هیات علمی مورد نیاز خود را با تیزبینی و دقت و با در نظر گرفتن جایگاه علمی دانشگاه انتخاب کنند. همچنین جذب دانشجویان برتر و نخبه از دیگر عوامل تاثیرگذار بر ارتقای کیفیت دانشگاه که خوشبختانه با توجه به جایگاه صنعتی شریف در سطح ملی و بین المللی، بهترین دانشجویان کشور این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند.

وی با انتقاد از شیوه گزینش دانشجوی دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز، تصریح کرد: یکی از سیاست های نادرست وزارت علوم طی سال های گذشته شیوه گزینش دانشجوی دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز بوده است که باید این امر به خود دانشگاه‏ها سپرده شود.

فتوحی درباره پردیس بین المللی صنعتی شریف در جزیره کیش گفت: فعالیت‏های پردیس کیش باید تقویت شود اما توسعه آن نباید به برند دانشگاه صنعتی شریف لطمه بزند. در واقع هر کار و تصمیمی که به برند دانشگاه صنعتی شریف خدشه وارد کند باید متوقف یا کمرنگ شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    26 2
    ببخشید خود آقای سرپرست موضوع پایان نامه اش چیه و با حمایت کدوم کارخونه بوده. آخه چرا نسخه ای می نویسی که خودت هم بیمارشی؟
  • ریحانه IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    اساتیدمحترم دانشگاه شریف موضوع پایان نامه های دانشجویان راباید طوری تایید کنند که با نیاز کشور همخوانی داشته باشد واز طرفی پایان نامه ها باید بیشتر کاربردی باشد .برای مثال به دانشجویان رشته عمران یا صنایع وغیره بگویندوسیله ای برای پوشاندن پشت بام ها در مقابل برف وباران وافتاب طراحی کنند که متفاوت با ایزوگام های فعلی باشند ارزان تمام شود وبا دوام باشد انگاه صنعت وبخصوص بخش خصوصی از این پایان نامه ها حمایت خواهند کرد زیرا اثرش فوری در زندگی روزمره نشان خواهد داد فقط کافی است دانشگاه شریف در تابستان هرسال از مردم عادی بخواهد تا ایده ها و پیشنهادات خودشان را به این دانشگاه ارایه دهند ودانشجویان در طی سال تحصیلی انان را از حرف به عمل تبدیل کنند ایران عزیزمان از کشورهای پیشرفته جلو خواهد زد.