فارس نوشت:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله تروریسم مشکل بزرگی در منطقه می‌باشد و مبارزه با جریان‌های افراطی و تروریسم نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه دارد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز (سه‌شنبه) با «تدو جباریزده» رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس گرجستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور گفت: تحولات خوبی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در سال‌های اخیر صورت گرفته و توسعه روابط میان مجالس ایران و گرجستان می‌تواند به گسترش همکاری‌های فیمابین شتاب بخشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت رایزنی‌های مستمر فیمابین در زمینه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تصریح کرد: مسئله تروریسم مشکل بزرگی در منطقه می‌باشد و مبارزه با جریان‌های افراطی و تروریسم نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه دارد.

لاریجانی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگونه محدودیتی در گسترش همکاری‌ها با گرجستان قائل نیست، افزود: بسترهای مناسبی در بخش‌های انرژی و صنایع در ایران و گرجستان جهت گسترش همکاری‌های دو کشور وجود دارد که می‌توان با فعال کردن بخش‌های خصوصی فصل نوینی در روابط اقتصادی و تجاری فیمابین گشود.

در ادامه این دیدار تدو جباریزده رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس گرجستان با اظهار خشنودی از سفر به کشورمان با اشاره به سابقه تاریخی میان دو ملت گفت: ایران کشوری بزرگ در منطقه است و مقامات سیاسی و پارلمانی گرجستان بر توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در منطقه افزود: تروریسم تهدید مشترکی برای هر دو کشور است که باید با گفت‌ و گو و رایزنی‌های مستمر به راه حل مناسبی برای مبارزه با آن دست پیدا کرد.

جباریزده درپایان با تاکید براهمیت توسعه مناسبات گرجستان با همسایگان به ویژه با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: گسترش همکاری‌های دو کشور می‌تواند الگویی مناسب برای کشورهای منطقه باشد.

2323

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =