ایسنا نوشت:

دانشمندان آلمانی در حال ساخت میکرو انسانهای مصنوعی هستند که نیاز به استفاده از حیوانات آزمایشگاهی را از بین خواهد برد.

دستگاههای انسان مصنوعی که هر کدام به اندازه یک ریزتراشه هستند، به شبیه‌سازی واکنش انسانها به مواد استنشاق شده، جذب شده در روده یا در حال گردش در جریان خون می‌پردازند.

نسخه‌های ابتدایی شامل ریه، کبد، کیه، قلب و روده مصنوعی در حال حاضر برای آزمایش مواد آرایشی، شیمیایی و دارویی مورد استفاده هستند.

به گفته محققان دانشگاه فنی برلین، مزارع ایجاد شده از صدها دستگاه انسان مصنوعی می‌توانند طی سه سال آینده جایگزین آزمایشگاههای حیوانی شوند که سالانه 90 میلیون حیوان را از بین می‌برند.

اووه مارکس، مهندس بافت دامشگاه فنی برلین و بنیان‌گذار شرکت TissUse، تولید کننده این فناوری گفت: اگر سیستم ما توسط قانون‌گذاران تائید شود، پایانی بر آزمایش بر روی حیوانات خواهد بود.

دانشمندان اکنون از اندام مصنوعی مانند قلب و کبد برای آزمایش محصولات استفاده می‌کنند اما نمی‌توان آنها را برای خودشان به کار برد و در نتیجه باید آزمایشات دیگر بر روی حیوانات به منظور تائید ایمنی مواد در بدن موجود زنده انجام داد.

این در حالیست که مواد، اغلب در بدن حیوانات متفاوت از انسان رفتار کرده و تقریبا نیمی از داروهای تایید شده در آزمایشات حیوانی بعدها در کارآزمایی‌های انسان به نمایش عوارض جانبی پیش‌بینی نشده می‌پردازند.

مزارع جدید نیاز به چنین کارآزمایی‌های غیر ایمن انسانی را از میان برداشته، تولید درمانهای نجات‌بخش را تسریع می‌کنند و در آینده می‌تواند برای ارائه پزشکی شخصی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    4 18
    اگر کلمه انسان را واقعا بتوان بر این میکرو انسان اطلاق کرد، حتما مشکل اخلاقی دارد. یعنی اگر یک جاندار را حتی به صورت مصنوعی ایجاد کرده و بعد بر روی او آزمایش کنیم کاملا غیر اخلاقی است. اما اگر این چیزی که گفته اند " دستگاه " باشد مثلا دستگاه الکترونیکی و غیره خوب مشکلی نخواهد داشت.
    • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      19 4
      زمان اظهار نظر یا شما تماس گرفته خواهد شد
  • نگار IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    2 0
    عجبا
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    6 4
    90 میلیون حیوان بدبخت چی ؟ انجام آزمایشات بر روی آنها غیر اخلاقی نیست؟