تسنیم نوشت:

محمد جواد ظریف در برنامه سلام ایران رادیو ایران گفت که توانسته ایم واقعیات توفیقات جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته ای را به دنیا بقبولانیم.

وزیر امور خارجه در ششمین روز هفته دولت و در بازگشت از سفر مسکو در برنامه «سلام ایران» کاری از گروه ایران و جامعه رادیو ایران در خصوص مهمترین دستاوردهای وزارتخانه متبوعش گفت : مهمترین کاری که در مدت حضور در وزارت خارجه توانستیم انجام دهیم تغییر فضای بین المللی و روند روبه افزایش ایران هراسی و اسلام هراسی بوده که به عنوان یک طرح منسجم توسط بدخواهان در جهان علیه این کشور و مردم شکل گرفته بود که توانستیم تا حد قابل توجهی آن را کمرنگ کنیم.

محمدجواد ظریف در ادامه با اشاره به اینکه با فاصله کوتاه نمی توان کاری که سالها روی آن تلاش شده است را خنثی کرد، گفت: اما حتما می توان ادعا کرد که این روند کمرنگ شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص دیگر دستاوردهای سیاست خارجی طی یک سال گذشته هم گفت : توجه بین المللی را نسبت به جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فناوری جلب کردیم و توانستیم واقعیات توفیقات جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته ای را به دنیا بقبولانیم و امروز بحث ما نه در مورد اصل ادامه برنامه هسته ای ایران بلکه در مورد ابعادش در حال شکل گیری است.
ظریف با بیان اینکه احساس می کند که مجموعه این تحولات، دستاوردهای قابل قبولی برای سیاست خارجی بوده است گفت: سیاست خارجی بتواند به عنوان یک عامل و یک تسهیل کننده برای رونق و رشد اقتصادی کشور و کم شدن فشارها از زندگی روزمره مردم باشد.
وزیر خارجه کشورمان در ادامه گفت: در این زمینه در ابتدای راه هستیم و امیدارم در سالهای آینده بتوانیم بیشتر خدمت کنیم.
محمدجواد ظریف در خصوص برنامه های آتی دستگاه دیپلماسی کشور گفت: در سمینار سفرا، برنامه ریزی که برای سال آینده کردیم این است که تمام تلاش های سفارتخانه های ما باید در خدمت توسعه همه جانبه ، پیشرفت علمی و رفاه مردم قرار بگیرد.
او در ادامه با بیان اینکه دیپلماسی باید تسهیل کننده زندگی مردم باشد و هزینه بر زندگی مردم ایجاد نکند گفت که امیدوار است در سال آینده بتوانیم در این مسیر قدم برداریم.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در پایان این گفت و گوی رادیویی گفت: برنامه ریزی هایی کردیم که سفارت های ما بتوانند در خدمت اقتصاد و معیشت و اقتصاد مقاومتی باشد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =