برگزاری نشست خبری جشنواره ملی ملکوت با تمرکز بر کتاب آیت الله جوادی آملی

نخستین نشست خبری جشنواره ملی ملکوت با محوریت کتاب «قرآن در قرآن» آیت‌الله جوادی آملی 9 شهریور ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، نخستین نشست خبری دومین دوره جشنواره ملی ملکوت فردا یکشنبه 9 شهریور ماه در سالن جلسات نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها برگزار می‌شود.

در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در راستای ارتقاء فرهنگ قرآنی، گسترش تمدن اسلامی مبتنی بر بنیادهای علوم اسلامی و تحقق سبک زندگی اسلامی اقدام به برگزاری مشترک دومین جشنواره طرح ملی ملکوت کرده اند.

در این نشست حجت‌الاسلام مرتضی واعظ جوادی ریاست بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، حجت‌الاسلام محمدیان نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام قریشی معاون فرهنگی-سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها حضور داشته و به معرفی طرح می پردازند و در نهایت به سوال خبرنگاران پاسخ خواهند داد.

این نشست خبری یکشنبه 9 شهریور ماه. از ساعت 11 الی 13 در ساختمان نهاد رهبری در دانشگاه ها واقع در تهران بالاتر از میدان ولیعصر، خیابان زردشت غربی، بعد از بیمارستان مهر پلاک 106 برگزار می شود.

طرح ملی ملکوت چیست؟

نگرش اسلام به آینده بشریت، برقراری تمدن تک پارچه جهانی بر اساس آموزه های اسلام و حرکت به سوی ایجاد و تقویت مستمر احساس حضور خدا در تمام جوانب زندگی است.

جریان تولید علم ، نهضت نرم افزاری که بارها با ادبیات مختلف در فرامین رهبر کبیر انقلاب و نیز مقام معظم رهبری تکرار شده است، زیرساختی است که فضای حرکت به سوی تمدن سازی را فعال می کند. حوزه های علمیه، در این جریان عهده دار ترسیم نقشه راه و ارائه شاخص های راهبردی هستند و این شاخص ها باید به گونه ای ارائه شوند که متخصصین علوم تجربی و انسانی بتوانند برای طراحی سیستم های زندگی استفاده کنند.

یکی از ثمرات گرانسنگ حوزه علمیه شیعه در عصر کنونی حضرت آیت الله علامه جوادی آملی است که سال هاست با اندیشه منظومه ای و کاملا سیستمی به فهم دین روی آورده و در پرتو تبیین و تفسیر قرآن کریم و روایات اسلامی در قالب علم معقول و منقول به تولید علم دینی پرداخته است. شناخت نیازهای جامعه بشری و ارائه پاسخ برخاسته از منبع وحیانی و عقلانی آن نیاز با رویکرد تمدنی، از مهمترین مبانی روشی حضرت علامه جوادی آملی است.

بر این اساس و به استناد نقشه مهندسی فرهنگی کشور و بویژه بند 9 و 13 از فصل دوم « مبانی، ارزش ها و اصول » که فرهنگ اسلامی را فرهنگ تمدن ساز و جهانی و حفظ اصلاح و ارتقای آن را وظیفه حوزه و روحانیت برمی شمرد، بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء طرح جامع مطالعات منظومه ای علوم به منظور تمدن سازی اسلامی ( طرح ملی ملکوت ) را به اجرا گذاشته است. طرح ملکوت در ابعاد و رویکردهای متفاوت و با جامعه هدف مختلف خواهد کوشید تا به منظور بسترسازی و ظرفیت سازی جهت تحقق تمدن اسلامی، اندیشه ناب اسلامی را در حوزه های مختلف علوم اسلامی بر اساس مبانی مفسر و فقیه و فیلسوف حضرت علامه جوادی آملی، در لایه های مختلف جامعه از سطح نخبگانی گرفته تا سطح عمومی و عامه افراد جامعه سرایت دهد تا در پرتو گسترش این اندیشه ناب، شاهد حضور مبانی دینی در رفتارها و عملکردهای مختلف افراد جامعه باشیم.

یکی از محورهای مهم طرح ملی ملکوت، محور « جشنواره ملی ملکوت » است که ترویج منظومه معرفتی دین بر اساس مبانی استاد جوادی آملی را در لایه های مختلف جامعه هدف خود می داند؛ جشنواره ملی ملکوت هر سال با محوریت یک کتاب از سری کتاب های استاد جوادی آملی برگزار می گردد. دومین جشنواره ملی ملکوت نیز امسال با محوریت کتاب «قرآن در قرآن» برگزار می گردد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سکینه احمدی A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام من هر كاري مي كنم نمي توانم ثبت نام كنم راهنماييم كنيى