محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت برگزاری چهل و پنجمین کنفرانس ریاضی کشور پیامی صادر کرد.

به کزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم؛ در این پیام آمده است:

ریاضی­‌دانان عالی‌قدر و میهمانان ارجمند شرکت‌کننده در چهل و پنجمین کنفرانس سالانه ریاضی ایران

مفتخرم به عنوان یکی از ریاضی پیشگان و به نمایندگی از جامعه علمی و دانشگاهی، چهل و پنج سال تداوم بدون وقفه برگزاری کنفرانس سالانه ریاضی ایران را به شما عزیزان و ریاضی­دانان گران‌مایه تبریک بگویم.

نقش تاریخی دانشمندان مسلمان و ایرانیان در پیشرفت اصول و مبادی علوم پایه و به­ خصوص ریاضیات در جامعه علمی جهانی بر کسی پوشیده نیست و خوشبختانه در سال‌های اخیر به همت استادان فرهیخته و سخت کوش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این نقش در شرف احیاء است و خبر افتخارآفرین ارتقای رتبه علمی ریاضیات ایران از گروه سوم به گروه چهارم دنیا تاییدی بر این امر است.

شکی نیست که توسعه و ارتقای جایگاه علمی ایران اسلامی به ترازهای جهانی در عرصه­‌های علم، پژوهش و فناوری مرهون تلاش‌های ارزشمند و مستمر متفکران، نخبگان علمی و فرهیخگانی است که با تدبیر و امید در مراکز آموزشی و پژوهشی ایران عزیز نقش­‌آفرینی می­‌کنند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خود را موظف به حمایت مادی و معنوی از جامعه ریاضی‌دانان کشور می­‌داند و با تاکید بر اهداف دولت تدبیر و امید برای فراهم آوردن زمینه‌­های حضور پژوهشگران و دانشمند­ان ایرانی در عرصه­‌های علمی جهانی تلاش می‌کند.

اینجانب تقارن برگزاری این گردهمایی بزرگ و انتخاب دانشمند برجسته و ریاضیدان شاخص ایرانی سرکار خانم دکتر مریم میرزاخانی استاد ریاضی دانشگاه استنفورد و دانش‌­آموخته کارشناسی ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نخستین چهره ریاضی زن دریافت‌کننده مدال فیلدز را به فال نیک گرفته و آن را نمادی از پویایی و شکوفایی علمی ایران عزیز در عرصه‌­های بین‌المللی قلمداد می­‌کنم.

در خاتمه لازم می­‌دانم از تلاش‌های ارزشمند تمامی استادان و پژوهشگران برجسته دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که با برگزاری چنین کنفرانس‌هایی در راه رشد علوم ریاضی قدم برمی‌­دارند تقدیر و تشکر نمایم.

امیدوارم با استعانت از الطاف الهی بتوانیم گام‌های موثری برای ارتقای جایگاه علمی کشور برداریم و در آینده‌ای نزدیک شاهد قرار گرفتن ایران عزیز در میان کشور‌های برتر جهان از نظر علم و فناوری باشیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    19 1
    بنظرم پيشرفت در رشته هاي علوم پايه يكي از مزيتهاي نسبي كشورمان براي حضور در عرصه هاي جهاني است
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    12 0
    دیگه جامعه ریاضی یکی از نخبه هاش شده وزیر دیگه.. تندرست باشید :
  • حامد A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    15 2
    از اقای روحانی می خواهیم آقای نجفی را که از اساتید برجسته ریاضی و عضو هیات علمی دانشگاه شریف هستند را به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی نمایند.