انتشارات سروش همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر، جلد دوم مجموعه معرفت را با عنوان «صفای رمضان» منتشر و به علاقمندان عرضه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در «صفای رمضان» که دومین جلد از مجموعه ‌برنامه تلویزیونی «معرفت» است با دیدگاه‌های استاد دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی درباره رابطه علم و عبادت، رابطه شب قدر با ولایت حضرت امیرالمومنین(ع)، قدرِ «شب» و شبِ قدر و ارتباط آن با روابط اجتماعی و حق‌الناس، چیستی زمان و مکان، وابستگی و وارستگی و راه رسیدن به معرفت آشنا می‌شویم.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

«اهل خلوت، الفتی با «شب» دارند و اهل عزلت نیز. «عزلت»، به‌معنی دوری جستن از غوغای خلق و زمانه، همیشه مطلوب نیست بلکه در برهه‌ای از زمان برای هر سالکی تجربۀ آن لازم است. اما «خلوت»، جدایی گزیدن از خود است، یعنی دوری گزیدن از مشتهیّات، آرزوها، تمنّیّات، و تصوراتی که در ذهن ما بافته می‌شود، یا شخصیتی که انسان با خیال برای خود ساخته است، و گاه با شخصیت واقعی او بسیار فاصله دارد و در خلوت‌گزینی این فاصله برداشته می‌شود. خلوت‌گزینی نیاز به گوشه‌ای دور از خلق ندارد؛ می‌توان در جمع هم به آن دست یافت اگر با خود «صدق» داشته باشیم. روزه یعنی همان خلوت گزیدن با خود. رمضان فرصت خوبی است که این خلوت دست می‌دهد. این شب‌های پاک را که شب‌های نزول حقایق، رحمت، ارواح طیبه، و ملائکه است قدر بدانیم. ...»

این کتاب با تحقیق و تدوین دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی در 130 صفحه به قیمت 60 هزار ریال منتشر و از هفته آینده در کتابفروشی‌های معتبر قابل تهیه است.

همچنین این ناشر چاپ سوم کتاب «بررسی روشنگرانه اندیشه های مارتین هایدگر» نوشته والتربیمل و ترجمه بیژن عبدالکریمی را روانه بازار کتاب کرد.

کتاب بررسی روشنگرانه اندیشه های مارتین هایدگر در 10 فصل با عناوین تاثیرهایدگر، سیر تحول اندیشه هایدگر، محورهای اصلی تفکر هایدگر، پرسش درباره وجود در افق زمان، مسئله حقیقت در کتاب، حیث انسانی آدمی، اَلثیا و ماهیت تکنولوژی، شعرتفکر و زبان و اَلثیا- موضوع تفکر؛ به نگارش درآمده است.

در این کتاب تفسیر فشرده و درعین حال نسبتا جامعی درباره پاره ای از برجسته ترین و مهم ترین آثار هایدگر به رشته نگارش درآمده است.

تمام تلاش مترجم در این کتاب بر این بوده که حتی المقدور از دشوار هایی که نه نتیجه منطقی تفکر هایدگر، بلکه به دلیل کاستی ها و نقصان های حاصل از ترجمه مترجمان است بکاهد.

این کتاب در 288 صفحه و با قیمت 17هزار تومان منتشر شده است.

مارتین هایدگر را بزرگ ترین فیلسوف آلمانی معاصر دانسته اند که در تفکر فلسفی قرن20میلادی نفوذ فراوان کرده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =