در ادامه رایزنی های دیپلماتیک مقامات کشورمان درباره حوادث غزه، وزیر دادگستری و وزیر امور خارجه کشورمان به همتایان خود نامه نوشتند و تلفنی مذاکره کردند.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر دادگستری در نامه‌ای به همتایان خود در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی تأکید کرد که کشورهای مسلمان بیش از دیگران در قبال آن‌چه امروز در غزه اتفاق می‌افتد، مسئولیت دارند.

وزیر دادگستری در نامه‌ای خطاب به وزرای دادگستری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی نوشت: ما به‌عنوان کشورهای مسلمان، بیش از دیگران در قبال آنچه امروز در غزه می‌گذرد، مسئولیم و لازم است همان‌گونه که از روزه‌داری این ماه عبادت سربلند بیرون آمده‌ایم، با استفاده از ظرفیت سازمان همکاری‌های اسلامی و دولت‌های متبوع خود در محدود کردن جنایات این رژیم در این آزمون بزرگ‌تر نیز پیروز گردیم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه مالزی، درباره آخرین تحولات و اوضاع در غزه گفت و گو و تبادل نظر کرد. اینجا را ببینید.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان هم از مقامات مصر خواست به  تاخیر طولانی قاهره در صدور مجوز پرواز حامل کمک های غذایی و دارویی جمهوری اسلامی ایران به غزه پایان دهند. اینجا را ببینید.

 

 212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدحسین A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    4 17
    اون موقع که برزیل و ترکیه و ایران در مورد هسته ای بیانیه ی مشترک دادند که از یک قطعنامه جلوگیری شد دیپلماسی فعال نبود اما حالا که فقط حرف زده میشه میگن دیپلماسی فعال بابا بیخیااااال...
  • رضا A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    4 2
    برای مصر و عربستان و سایر کشورهای عربی شرم آور است, اگه هزینه ایی که برای گروه های تروریستی اختصاص میدن به مردم غزه و علیه اسرائیل هزینه می کردن اسرائیل محو میشد.....