رویای ژاپنی‌ها به مقصد رسید: المپیک 2020 روبات‌ها در توکیو

ژاپن در تلاش است مسابقات ربوکاپ را به المپیک روبات‌ها(رُبات) تبدیل کرده و اولین المپیک روبات‌ها در جهان را در سال 2020 برگزار کند.

 

"شینزو آبه" نخست‌وزیر که پشت این پروژه قرار دارد معتقد است با برگزاری این المپیک در تابستان 2020 سرآمد بودن ژاپن در فناوری روباتیک تثبیت خواهد شد.

وی از "انقلاب روباتیک" صحبت کرده و گفت همه روبات‌ها همراه با صاحبان خود در ژاپن گرد هم خواهند آمد و تمام مهارت‌های فناورانه خود را در مسابقات تعریف‌شده در المپیک بکار خواهند گرفت.

انقلاب روباتیک درواقع ارزش صنعت روبات‌ها را به درجه کیفی بالا می‌رساند و با تجمیع ایده‌های نوین می‌تواند این صنعت را به جلو براند. نخست‌وزیر ژاپن که جزییات بیشتری از انقلاب روباتیک موردنظر خود نگفت، می‌داند که پس از گذشته چند دهه از توسعه روبات‌ها و هوش مصنوعی، می‌توان به‌خوبی توسعه روبات‌ها در سایر صنایع را مشاهده کرد و با راه‌اندازی المپیکی مخصوص روبات‌ها امیدها را در این زمینه افزایش می‌دهد.

"شینزو آبه" که از کارخانه "تولید روبات برای سایر صنایع" بازدید می‌کرد ایده‌های کشور خود را مطرح کرد که چگونه ژاپنی‌ها روی این علم سوار شده و قصد دارند روبات‌ها را در تمامی جنبه‌های زندگی مردم دخالت مثبت دهند.

(robot/robotic در ایران از واژه‌های چند املایی وارد شده از زبان بیگانه است که پیش‌تر روبات و روباتیک و ربوتیک نوشته شده و اینک رُبات و رُباتیک و رُبوتیک نوشته شده و همچنان مورد اختلاف است!!)

منبع: اسلش گی یر

56503

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    23 5
    یه روبات خانه دار درست کند که کارهای خانه را انجام بده و نیازمون از این لحاظ برطرف بشه.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    39 0
    خیلی جالبه، اون وقت ما ماشین داخلی که میخریم اولین کاری که میکنیم همین که از نمایندگی تحویل گرفتیم میبریم تعمیرگاه همه چیزش چک بشه