بررسی آمار هزینه ها و درآمدهای خانوارهای شهری نشان می دهد که میزان درآمد خانوارها آنها را از زیرخط فقر که تا سال 91 و با تورم 40 درصدی رخ داده بود به مرز خط فقر کشانده است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، کاهش ميزان تورم به 30 درصد منجر به بهبود اندکي در زندگي عمومي شهروندان ايراني شده است. گزارش ها نشان مي دهد عدد خط فقر در تهران و شهرهاي بزرگ حداقل يک ميليون و 500 هزار تومان در نظر گرفته مي شود. اين عدد با درآمد متوسط خانوارهاي شهري که مرکز آمار اطلاعات آن را منتشر کرده، 200 هزار تومان فاصله دارد.

در صورتي که وضعيت شاخص قيمت ها براساس گفته هاي دولت تا پايان تابستان بهبود يابد، بخش ديگري از جمعيت ايران از خط فقر فاصله مي گيرند. آمارهاي ضريب جيني نيز نشان مي دهد که اين شاخص هم در قياس با گذشته بهبود نسبي پيدا کرده است.

 

 

3535

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    70 1
    اينهمه بررسي كردين به كجا رسيد؟ چي شد؟ فايدش چيه؟
  • مينا A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    64 1
    ما كه هر روزمون بدتر از ديروز هيچي تغيير نكرده فقط مردم به تورم عادت كردن .مثال دوره قبل والان فقط در اينه كه آب كه از سر گذشت چه يك وجب چه صد وجب .وقتي هزينه ها خيلي بالاتر از درامده و حقوق ما فقط به اندازه كرايه يه آپارتمان كوچك جاي متوسط شهره ،ديگه تورم 30يا 40 درصدي فرقي نداره.