برخلاف اغلب مدل‌های کانورتبل، مک‌لارن S650 اسپایدر عملکردی کاملا مشابه نمونه پایه کوپه S650 دارد. شتاب‌گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن فقط 3 ثانیه طول می‌کشد.

سولماز گرئی: مک‌لارن اسپایدر 650S یک خودروی کانورتیبل (تبدیل‌شونده) با عملکرد بالا است که سقف روباز آن کوچک ترین اختلالی در عملکرد بی‌نظیرش به وجود نیاورده است. در حقیقت اسپایدر 650S عملکرد، هندلینگ و لذت رانندگی یکسان با مدل کوپه را ارائه می‌کند. علاوه براین یک سقف تاشوی فلزی و دو قسمتی هم روی آن تعبیه شده است.

این مدل در رنگ جدید مک‌لارن یعنی نارنجی Tarocco ارائه می‌شود که با همکاری شریک فناوری کمپانی، AkzoNobel تولید شده است.

اسپایدر 650S به لحاظ مکانیکی با مدل کوپه 650S یکسان است و به موتور منحصربفرد کمپانی، M838T مجهز شده است. این موتور 8 سیلندر و V شکل که به توئین توربو (توربوشارژر دوقلو) مجهز است قدرتی معادل 641 اسب بخار و گشتاور 678 نیوتن‌متر تولید می‌کند. شتاب‌گیری صفر تا کیلومتر بر ساعت آن 3 ثانیه طول می‌کشد که با مدل کوپه یکسان است. شتاب‌گیری صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت هم در 8.6 ثانیه بدست می‌آید که تنها 0.2 ثانیه بیشتر از مدل کوپه است. حداکثر سرعت آن نیز 329 کیلومتر برساعت رقم خورده است.

مصرف سوخت و میزان آلایندگی این خودرو نیز همان ارقام مربوط به مدل کوپه هستند: مصرف 11.7 لیتر در هر صد کیلومتر و تولید 275 گرم دی اکسیدکربن درهر کیلومتر.

بسیاری از رقبای کانورتیبل اسپایدر 650S به دلیل بهره‌گیری از سقف روباز عملکرد یکسانی با مدل‌های پایه خود ارائه نمی‌دهند. این مدل‌ها اغلب سنگین‌ترند و سواری و هندلینگ آن‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

شاسی MonoCell فیبر کربنی مک‌لارن، شالوده مستحکم 650S را تشکیل می‌دهد و بدون نیاز به تقویت بیشتر در حالت روباز هندلینگ و سواری بی‌نظیری به آن می‌بخشد. وزن کلی اسپایدر 650S، 1370 کیلوگرم است. در نتیجه اسپایدر تنها 40 کیلوگرم افزایش وزن داشته است. این افزایش وزن نتیجه مستقیم سقف فلزی تاشو و مکانیزم آن است اما کمتر از هر خودروی دیگری در این کلاس است. این سقف فلزی تاشو و دوتکه به طور خودکار در کمتر از 17 ثانیه باز یا بسته می‌شود و می‌توان آن را در حالت سکون یا حرکت تا سرعت30 کیلومتر بر ساعت فعال کرد.

مانند مدل اسپایدر 312C، این مدل هم از پنجره عقب مجهز به سیستم گرمایشی استفاده می‌کند که به طور مستقل از سقف عمل می‌کند. با پایین بودن سقف پنجره عقب به عنوان یک بادگیر عمل می‌کند و از ایجاد سروصدا و تکان اضافه در کابین جلوگیری می‌کند. با بالابودن سقف این امکان وجود دارد که پنجره عقب پایین کشیده شده و سروصدای موتور بیشتر به گوش برسد. بدین ترتیب حتی با سقف بالا هم تجربه سواری در هوای باز امکان‌پذیر خواهد بود. هنگامی‌که سقف جمع می‌شود، در محفظه‌ای همرنگ بدنه در قسمت عقب جای می‌گیرد که می‌توان در سایر مواقع از آن به عنوان فضای بار اضافی استفاده کرد.

هر دو مدل کوپه و اسپایدر 650S نه تنها خودروهای جاده‌ای و مسابقه‌ای هستند، بلکه تا حد چشم‌گیری امکانات لوکس سطح بالا در آن‌ها به کار گرفته شده است. از این امکانات می‌توان به ترمزهای کربن سرامیکی، چرخ‌های سبک وزن، تایرهای پیرلی زیرو، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای IRIS، رادیوی دیجیتال در اروپا و رادیوی ماهواره‌ای SIRIUS در آمریکای شمالی، اینترنت وایرلس (بی‌سیم)، سیستم کنترل صدا و روکش آلکانترا که در سراسر کابین به چشم می‌خورد، اشاره کرد. همه این امکانات به صورت استاندارد روی این مدل‌ها قرار گرفته‌اند.

5353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    22 2
    با این وضعیت قاراشمیش بنزین و قیمتهای جدید ان در ایران و اینکه مصرف این خودرو بالا است فکر کنم کسی در کشور ما از این ماشین استقبال نکند . زنده باد 111sx زیبای کوچک وکم مصرف خودم .
    • saeed EU ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
      13 1
      البته این ماشینه خیلی کم مصرفه از پراید هم کم مصرف تره
    • حمید صحرایی IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
      5 0
      اگه یکی بیاد ایران، صد تا پزو ایران خودرو جلوش قربونی میکنند؟
  • رامسریر IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    35 2
    با همکاری مستقیم گروه خودروسازی سایپا....سایپا مطمئن
    • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
      5 0
      یک سوال: پراید تیبا چرا 7 هزار دلار قیمت داره؟ مگه سوپر خودرو هست؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    17 0
    درش میره بالا به درد پارکینگ ما نمیخوره... به سقف گیر میکنه
    • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
      15 1
      مگه شوما در باز میری تو پارکینگ؟
    • بی نام US ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      0 0
      در اینا رو طوری طراحی میکنند که از قد متوسط انسان ها یعنی 165 بالاتر نیاد. یعنی اگر شما وارد پارکینگی بشی که سرتون به سقفش گیر نمیکنه، در این ماشین هم به سقف نخواهد خورد.
  • بی نام US ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    5 3
    به نظرم قشنگترین نکته ی این ماشین قسمت عقبش باشه
  • امید A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    10 4
    پراید شاهکار سایپا
  • امین IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    10 0
    هییییی روزگار
  • حسین صداقت A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    19 1
    من پول یه لیتر بنزین هم ندارم...
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    7 0
    ارزوم داشتن یه یه ماشین کروک نارنجی هست..مثل این
  • saeed EU ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    7 0
    این دیگه چی چیزیه .خدا شانس بده
  • امید A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    15 1
    فقط میخوام یه نفر بیاد درمورد پراید حرف بزنه........
  • saeed EU ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    4 1
    فقط پراید هاهاهاهاهاه
  • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    12 2
    این شاهکارها مطمئنا لایق اونا هست مردم ما هم لایق شاهکارهایی مثل پراید هستند.
  • hormoz IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 1
    هر کی بتونه بخره مطمعنا پول بنزینشو هم داره
  • امير IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    2 1
    ما كه از زندگي سير شديم اينا رو هم نشون ميديد آدم به فكر خودكشي ميافته.من به شخصه پول يه پرايد فرغون هم ندارم