تسنیم نوشت:

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: میوه های قاچاق جدیدی شامل هلو، زرد‌آلو، گلابی، شبرنگ، انگور و لیمو‎ترش و شیرین قاچاق از کشورهای مختلف به میدان مرکزی میوه راه یافت.
حسین مهاجران افزود: علاوه بر میوه‌های قاچاقی مانند پرتقال مصری و انبه پاکستانی که از گذشته به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شد، اخیراً میوه‌های جدیدی مانند انگور شیلی، زردآلوی ترکیه، لیمو ترش برزیل و ترکیه، هلو و شبرنگ ترکیه و گلابی چینی نیز به وفور در میادین مرکزی میوه و تره بار و سطح شهر راه یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ادامه داد: ماموران میادین مرکزی میوه و تره بار نیز این محصولات قاچاق را مشاهده کرده و برخورد می کنند اما به دلیل وسعت این تخلف، امکان برخورد با همه آنها وجود ندارد.

مهاجران اظهار داشت: در دو روز آینده جلسه‌ای با هیئت مدیره جدید میادین مرکزی میوه و تره بار گذاشته می‌شود تا راهکاری برای مقابله با ورود میوه‌های قاچاق به میادین میوه و تره بار اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه این میوه‌های خارجی قیمت‌های بالایی دارند، تصریح کرد: مشتری این دسته میوه‌ها در سطح شهر وجود دارد و به نرخ‌های گزافی خرید و فروش می‌شود.

مهاجران یادآورشد: هر کیلو‌گرم هلو و شبرنگ ترکیه 16 هزار تومان ؛ انگور شیلی 33 هزار تومان، زرد آلوی ترکیه و انبه پاکستان 20 هزار تومان، لیمو ترش و گلابی چینی 13 هزار تومان و پرتقال 6 هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد.

قیمت انواع میوه داخلی
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در ارتباط با نرخ میوه‌های داخلی در میادین مرکزی میوه و تره بارگفت: با آمدن میوه از سایر نقاط کشور، قیمت میوه های نوبرانه کاهش یافته است به طوری که گوجه سبز شهریار با توجه به اندازه، از هر کیلوگرم 8 تا 12 هزار تومان و گوجه سبز شمال تا 6 هزار تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران خاطرنشان کرد: توت فرنگی مناطق مختلف کشور نیز به بازار آمده است و هر کیلو‌گرم از این محصول 5 تا 14 هزار تومان با توجه به رنگ، مزه، کیفیت و نژاد به فروش می رسد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بین ورود هندوانه مناطق گرم سیر فاصله افتاده است، هر کیلوگرم از این محصول در میادین میوه و تره بار از هزار و 650 تا هزارو 800 تومان و هندوانه‌های ریز و وازده حدود 700 تومان، کیوی 2 هزار و 500 تا 5 هزار تومان و سیب 3 تا 4 هزار تومان به فروش می رسد.

مهاجران اظهار داشت: هر کیلو‌گرم موز 4 تا 4 هزار 500 و خیار 1000 تا 2 هزار و پانصد تومان در میادین مرکزی میوه به فروش می‌رسد.

وی درباره نرخ روز انواع صیفی جات در پایان گفت: هر کیلو‌گرم سیب زمینی تازه 800 تومان ، سیب زمینی کهنه 500 تومان، پیاز سفید 800 تومان و پیاز زرد 650 تومان به فروش می‌رسد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    1 0
    قیمت میوه های تابستون کمر شکنه
  • کارمند زاده US ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    1 0
    میوه های تره بار آنقدر بی کیفیت و خراب داره که آدم نصف بیشترشو باید بریزه دور تقریبا همون قیمت میوه های خارجی درمیاد واقعا اگه کسی پول داشته باشه عمرا طرف این تره بارها بره
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    1 0
    اخه دیگه به این واضحی کالای قاچاق را می بینیم ولی بنظر هیچ کس از مسیولان نمی بینند. این همه پول به دستگاه های عریض و طویل می دهیم که جلوی قاچاق را بگیرند . بابا دو تا مسیول فقط همین مطلب را برای مردم روشن کنند. از کدام مرز و چه کسانی هستند؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    1 0
    داد وبيداد ازاين بي برنامگي واين وضعيت