شعار سال 93 رهبری تا چه اندازه محقق شده است؟ عبدالرضا عزیزی پاسخ می دهد

نماینده مردم شیروان در خانه ملت می گوید: با این که امسال از سوی رهبرمعظم انقلاب به عنوان سال" اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شد، اما در این سال از سوی مسئولان کمتر عزم ملی و مدیریت جهادی را شاهد بودیم.

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص "میزان تحقق شعار امسال رهبرمعظم انقلاب" اظهارکرد: اگر راستش را بخواهید، باید بگویم که متاسفانه از شعار امسال نه عزم ملی و نه مدیریت جهادی به معنای واقعی دیدیدم چراکه به اعتقاد من، اولین گام برای تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال این است که سود بانکی را تعدیل و منطقی کنیم و باید در مسیری حرکت کنیم که اقتصاد و بانکداری ما اسلامی شود.

وی افزود: بنا به گفته کارشناسان، سود بانکی باید متناسب با میزان تورم باشد این در حالی است که با اعلام دولت، نرخ تورم در حال حاضر 17 درصد است و پیش بینی می شود که سال آینده به رقم 14 درصد برسد اما در عین حال شاهد ثابت ماندن سودهای سرسام آور بانکی روی اعداد 30 و 35 درصد هستیم و به همین دلیل است که امروز شاهد راکدی بازار هستیم وانگار همه چیز قفل شده است.

عزیزی تصریح کرد: گام اول اشتغال، کاهش تورم و کاهش آسیب های اجتماعی، حمایت از تولید داخلی و کاهش نرخ سود بانکی است؛ بنابراین نرخ سود بانکی باید اصلاح شود چراکه با این وضعیت، نه می شود به شعار سال جامه عمل پوشاند و نه به اقتصاد مقاومتی. بنابراین می‌توان گفت که ما توانسته ایم 10 درصد از شعار سال را محقق کنیم و شرمنده مردم و رهبری نظام باشیم که کلام ایشان را زمین گذاشتیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره به بخش دیگر شعار سال نیز خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز کار ویژه ای صورت نگرفت در حالیکه بسیاری از رفتارهای اجتماعی نیاز به فرهنگ سازی در میان اقشار مختلف مردم دارد.

نماینده مردم شیروان در پاسخ به این سئوال که نمایندگان چه گام هایی را برای اجرایی شدن و نظارت برحسن اجرای شعار سال انجام دادند مجلس تنها نهاد قانون گذاری است که می تواند برعملکرد دیگر قوا نظارت و از آن‌ها بازخواست کند.

وی ادامه داد: در این رابطه مجلس می تواند سه کار را همزمان انجام دهد، یکی اینکه قوانین مزاحم بر سر اجرای را حذف کند، دیگر اینکه قوانین مترقی را احیاء کند و اقدامی بعدی مجلس نیز این است که جایی که مجریان برای اجرای طرحی که می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی و یا اصول مطرح شده در شعار سال کمک کند اما خلا قانونی در این زمینه وجود دارد و نیاز به تصویب قوانین جدید است، برای تصویب این گونه قوانین، اقدام کند که در این موضوع خاص و برای تحقق شعار رهبر معظم انقلاب در دو حوزه کلیدی اقتصاد و فرهنگ اقداماتی انجام شده است که نتایج مثبت آن در آینده مشخص خواهد شد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    1 1
    مگر 8 سالی که احمدی نژاد رییس جمهور بود چیزی محقق شد ؟ کسی هم شکوه نکرد اصولا میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است
  • علی آبادان IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    0 1
    دقیقا به نکته صحیحی اشاره فرمودند.البته نه فقط در بانک ها که در سایر نهادهای اجرایی و نظارتی هم این مشکل وجود داشت .معلوم نیست امسال با شعار عزم ملی و مدیریت جهادی مسئولین چه کردند که سال گذشته نمی کردند.کدام عزمشان را جزم کردند تا توسعه تولید ، اشتغال ، ابداع راهکارهای جدید توسعه محور و غیره را به ثمر بنشانند. به عقیده بنده جزیره ای کارکردن سبب شده هرکس در هرسال با هر شعاری همون کار قبلی رو انجام بده : حفظ وضعیت موجود