جمعی از گردشگران خارجی که در قالب رام دوم قطار گردشگری بین المللی وارد ایران شدند، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری زیبا و دیدنی با ظرفیت های گردشگری بسیار یاد کردند.

 

خانم سوی اوترام، گردشگر استرالیایی که به همراه این گروه به ایران آمده است، در ایستگاه راه آهن تبریز گفت: ایران کشور زیبایی است و زیبایی های این کشور ارزش دیدن را دارد.

او گفت: من و همسرم از مدت ها پیش برای آمدن به ایران برنامه ریزی کرده بودیم که با اطلاع از تور قطار بین المللی به مقصد ایران، در آن ثبت نام کردیم.

اوترام گفت: در برنامه 12 روزه در ایران که از سوی شرکت عقاب طلایی و با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی تدارک دیده شده از شهرهای زنجان، یزد، اصفهان، شیراز، کرمان و مشهد دیدن خواهیم کرد و طول این سفر بیش از هفت هزار کیلومتر در خاک ایران خواهد بود.

وی در خصوص اقامت نکردن این تور بین المللی در تبریز گفت: تبریز شهر زیبایی است اما این شرکت و راه آهن ایران بازدید از آن را در برنامه قرار نداده اند.

خانم جولیا باستن، گردشگر هلندی نیز با بیان اینکه ایران در مسیر این تور بین المللی یکی از کشورهای زیبا و با تاریخ کهن است، گفت: مردم هلند شناخت زیادی از ایران ندارند که امیدوارم با حضور تعدادی از هلندی ها که با این قطار بین المللی به ایران آمده اند، شناخت خوبی به دست آورند.

ایوان لشپوفسکی، گردشگر مجاری این تور هم گفت: از لحطه ورودم به ایران، خودم را برای دیدن مناظر زیبا و تاریخی آماده کرده ام. ایران ظرفیت های بسیاری در زمینه گردشگری دارد که مورد توجه گردشگران بخصوص اروپایی است.

رام دوم قطار گردشگری بین المللی با 64 گردشگر از کشورهای آلمان، روسیه، سوییس، دانمارک، انگلیس، استرالیا، امریکا، هلند، سوئد، فرانسه، مکزیک و مجارستان به منظور آشنایی گردشگران با ظرفیت های گردشگری ایران بامداد امروز پنجشنبه از طریق ترکیه وارد ایران شده و در برنامه 12 روزه خود از شهرهای زنجان، یزد، کرمان، شیراز، اصفهان، مشهد و تهران دیدن خواهند کرد.

این قطار 12 آبان ماه جاری ایران را به مقصد ترکیه ترک خواهد کرد.

عکسها: ایرنا

47282 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    یه چند روز ایران زندگی کنین میفهمین ایران یعنی چی
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    164 2
    کاش پدرمادرهای ما هم که توو این سن هستند همینقدر شاد و سرحال بودند
  • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    بهترين شركت گردشگري ايران پديده شانديز هست حتما بايد بيان پديده و مجسمه هاش كه تو دنيا تكه رو نگاه كنن. پديده اي باورنكردني در جهان
  • با نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    گردشگری نامتوازن چرا تبریز رو حذف کردن؟ یعنی ارزش دیدن نداره؟ فکر نکنم از شهرهای دیگه کم داشته باشه. کاش ارزشی که به شهرهایی مثل شیراز زیبا و اصفهان باصفا میدن به تبریز قشنگ و مدرن هم میدادن. دوستان مثبت ده که ممنون و منفی ده ها لطفا معقول بیاندیشید سپس منفی بدید.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    83 2
    خوش اومدین
  • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    ببریدشون اصفهان برا جراحی زیبایی رایگان با اسیدهای موجود خخخخخخخخخخخخخخخخ
    • بی نام A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
      خیلی بی شخصیتی. همین افرادی مثل تو هستن که اسیدپاشی میکنن بعدم حتما با خودشون میگن "خخخخخ".
  • بی نام IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    38 3
    من یه هفته رفتم بازار وکیل بدای رصد کرون گردشگرا، گردشگران شرقی مثل هنگ کنگ، چین ، زاپن و... میانسال و جوان هستند، اما اروپایی ها مسن هسنند
  • omid25 A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    دوستانی در مورد تبریز گفتن.شهر قشنگیه.ولی واقعیت اینه با غریبه هامخصوصا فارس زبان ها خوب برخورد نمی کنند.وقتی با یک هم وطن چنین برخوردی دارن چه انتظاری میشه داشت از برخورد با خارجی.
    • بوشهری IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
      31 26
      تمام ایران سرای من است. مهم نیست چطور بات برخورد میشه. خودت سفرت رو شیرین بساز. فدا همتون
    • شمالی A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      1 1
      دمت گرم بوشهری
  • امیر A1 ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    21 55
    واقعا حیف نیست شهرهایی مثل همدان و تبریز رو جزء برنامه نزاشتن؟
  • بی نام A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    19 50
    جوونا که حالشون دارن میرن لب ساحل اینا دیگه حال ندارن باید برن بیابون گردی و از این چیزا
  • بی نام IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    8 38
    چه قطار درب و داغونی
  • بی نام IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    30 2
    چقدر خوبه که توریست دوباره وارد کشورمون شده.تو کشورای اونا به ما خیلی خوش میگذره و من امیدوارم ما هم میزبانان خوبی برای اونها باشیم
  • سارا A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    21 1
    الهی که بهشون خوش بگذره
  • محسن A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    28 5
    آدم کامنتهای اینجوری که میخونه واقعا از حس خود کم بینی و بعضا اصلا نبینی و حقارتی که بعضیا الکی به خودشون و کشورشون نسبت میدن پنچر میشه..عین این آدما که عهد قجر میرفتن اروپا بعد که میومدن ایران خطاب به خانواده: پیف پیف جلو نیایین وحشیا
  • بی نام US ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    38 7
    در اینکه تبریز همیشه در تفکر و اندیشه نو در ایران پیشتاز بوده جای هیچ شکی نیست. ورود به ایران از آذربایجان که سرزمین آتش است، شروع خوبی برای چشیدن طعم دلپزیز مهر کهن ایرانی است. از نظر زیبایی، آنچه ایران رو انقدر جذاب می کنه ؛ قرار گرفتن مجموعه ای از زیبایی ها و تفاوت ها در کنار همه، کشوری چهار فصل و هزار نقش و هزار رنگ. دریای گرم و زیبای جنوب و دریای سرد و شگرف شمال. کوههای سر به فلک کشیده البرز و زاگرس. دشت کویر و لوت. مردمی مهربان و مهماندوست که آبرو دار ایران زیبا بوده و خواهند بود.
  • بی نام MY ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    2 19
    زیباترین شهر ایران محلات است ولی راه آهن ندارد
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    47 1
    این گزارش طوری نوشته شده که آدم حس می کنه انگار ما یکسری قوم بدوی بودیم که اولین باره کسی داره بهش پا می ذاره... دوستان ایران روزگاری جزء انتخابهای اول گردشگری جهان بوده حالا ما ذوق زده شدیم چهار تا خارجی اومدن... اگر ما کمی برنامه ریزی و دقت در برنامه هامون داشتیم مطمئن هستم دیگر نیاز به نفت هم نداشتیم و با همین گردشگری کل ایران در رفاه زندگی می کردن.....
  • رضا IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    27 3
    به اقتضای شغلم اکثر شهرهای کشورمان را از نزدیک دیده ام بدون هر تعصب خاصی شیراز و اصفهان و تبریز و کاشان هر کدام بسته به موقعیت وبافت فرهنگی وتاریخی شان معرف بهترینهای ایران عزیزمان هستند هرچند تهران راهم بایستی از نظر دور نداشت.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    37 7
    ما ملت ایران به وافع بزرگ وفهیم هستیم . ولی تعداد کمی نوکیسه ما را در دنیا بی ابرو کردن. متاسفانه...
  • سین A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    10 11
    تبریز خیلی جای گشتن نداره البته بر خلاف تصورمون برخوردشون با غیر ترکزبون ها خیلی عالی بود
  • شهره A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    10 2
    ما خود ایرانی هستیم ولی آنقدر گرانی زیاد هست که فقط در رویا به مسافرت می رویم.
  • حجت A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    4 0
    جسارتا خدمت دوستاني كه اين سفر را برنامه ريزي كرده اند عرض ميكنم، ايا فكر نميكنيد در زمان سنجي اين سفر دچار اشتباه شده ايد؟؟ چنين برنامه اي دقيقا در دهه اول محرم كه حال و هواي ايران، متاثر از واقعه كربلاست، اشتباه نيست؟؟ آيا گردشگري كه به قصد تفريح و ديدار با مردم و زيباييهاي شهرها و طبيعت ايران پا به اين سفر گذاشته است، با ديدن شهرها و مردم سياهپوش و غم فراگير محيط چه برداشتي از خلق و خوي ايران ها خواهند داشت؟؟ دوستاني كه ميخواهند بنده را متهم به ديني كنند، همين اول خدمتش عرض كنم، كه مطلب را خوب متوجه شويد، منظور من اين نيست كه مردم چرا در محرم سياه ميپوشن و ناراحت هستن،‌بلكه قرار دادن چنين برنامه اي را در اين ايام اشتباه ميدانم. كما اينكه ميشد در فاصله دو عيد غدير و قربان اين كار را كرد.
  • حامد A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    6 10
    اولا خدمت دوستان عزیز اینو عرض کنم که تبریز بهترین و زیباترین شهر ایران از نظر زندگی هستش. دوستان اصفهانی وتهرانی اینو بدونید شهرهای شما به برکت وجود تبریز شدن شهر و الا شهرهای شما شهر نبودن قبلا. دوما اینکه تبریز افتخار ایران هستش همه ظرفیتهای یک جهانشهر رو داره. تبریز سومین شهر بزرگ و وسیع ایرانه. اتفاقا توریستها شهر تبریز رو بیشتر میشناسن. اصفهان بواسطه تبریز اصفهان شده. خیلی ببخشید از بودجه متروی شهر ما برمیدارن به شماها کمک میکنن بس نیست؟ توی تبریز یک تحولاتی داره رخ میده از نظر عمرانی که هیچ وقت گرد پای تبریز هم نمیشین
  • حسنی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    4 1
    اروپایی های عزیز لطفا سمت راه آهن جنوب مخصوصا اهواز اندیمشک نروید چون قطارتون از ریل خارج میشه و مقصر هم کسی نیست جز لوکوموتیوران خود شما مسافران زمین کج و آسمان ابری. چی فکر کردین ؟ عذرخواهی یا استعفای آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی؟ زهی افکار باطل . مگه اینجا سوئیسه؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    2 1
    تا وقتي ما ايرانيها تعصب قومي خودمون رو كنار نگذاريم و يكدل نشيم نبايد توقع داشته باشيم كه گردشگران توي اين كشور بهشون خوش بگذره لطفا به منفي هاي بالا توجه كنيد
  • جمال از هامبورگ IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    3 2
    عروس ایران رامسره و واقعا هم زیباست. تبریزم که فقط ایل گلی رو داره که تو مایه های همین پارک ملت تهرانه : شیراز و اصفهان و کرمانشاه و .... شهرهای تاریخی هستند و دیدنی اما زیبایی تعریفش با تاریخی فرق میکنه. حالا اینکه کجا میرن خیلی مهم نیست.مهم اینه که بیان و یه درآمدی از توریست به مملکت برسه.
  • ارش A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    4 2
    تبریز کلیساها مسجد کبود ایل گلی باغلار باغی و چندین اثار باستانی دیگه داره و شهرهای اطراف مثل سراب کتیبه اوراتویی 2800 ساله داره تاریخش از تخت جمشید بیشتره