فارس نوشت:

یک شاهزاده معروف عربستانی، حمایت کشورش و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از گروه‌های تروریستی در سوریه را علت پیدایش گروهک تروریستی داعش عنوان کرد.

«ولید بن طلال» شاهزاده معروف و ثروتمند عربستانی در اظهاراتی غیرمنتظره کشورش را مسئول سربرآوردن گروهک تروریستی داعش دانست.

بن طلال در مصاحبه با برنامه «کریستین امان پور» در شبکه «سی.ان.ان» آمریکا گفت: زمانی که آتش جنگ در سوریه شعله‌ور شد، عربستان و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) و شمار زیادی از کشورهای جهان به گروه‌هایی کمک کردند که برای سرنگونی دولت سوریه می‌جنگیدند، ولی نتیجه این حمایت‌ها سربرآوردن داعش بود.

این شاهزاده عربستانی همچنین درباره حضور افراد تروریست تندرو در عربستان که وظیفه تأمین مالی برخی از عناصر تندرو حاضر در سوریه را بر عهده دارند، ابراز تأسف کرد.

ولید با بیان این مطلب مدعی شد که عربستان تدابیر لازم را برای متوقف کردن این تأمین مالی اتخاذ کرده و این عملیات‌ها تا حدودی متوقف شده است.

بن طلال ضمن تأیید عملیات ائتلاف بین‌الملی علیه گروهک تروریستی داعش، با اتخاذ مواضعی همسو با آمریکا، مدعی شد که عملیات های هوایی باید برای سال‌های طولانی ادامه پیدا کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوالفضل A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    68 2
    ای ول به این شاهزاده . البته کل دنیا میدونن که کشورهای عربی خلیج فارس این گروه سگ صفتو به وجود آوردند و هنوزم حمایتشون میکنند