فارس نوشت:

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره سرنوشت طرح لغو روادید با کشورها به منظور توسعه گردشگری ایران گفت: وزارت خارجه به عنوان متولی اصلی این موضوع، معتقد است ما برای حفظ پرستیژ سیاسی‌مان خیلی مواقع شاید مصلحت نباشد که یک‌طرفه لغو روادید کنیم.

مسعود سلطانی فر در پاسخ به اینکه چرا برای اجرایی شدن طرح لغو روادید با کشورها به منظور توسعه گردشگری کشور عزم جدی وجود ندارد؟ گفت: ما چند وزارتخانه و سازمان هستیم که در کارگروه لغو روادید نظراتمان را ارائه می‌کنیم هر سازمان و وزارتخانه هم بر اساس استدلالهایش یک تعداد کشور را برای لغو روادید، معرفی کرده است.

او گفت: وزارت امور خارجه که متولی اصلی است یک سری ضوابط و مقررات برای خودش دارد که آنها معتقدند ما برای حفظ پرستیژ سیاسی‌مان خیلی مواقع شاید مصلحت نباشد که یک طرفه لغو روادید کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: لغو روادید برای ورود به ایران مستلزم این است که آنها هم برای ما تسهیلات در نظر بگیرند، این حرف، حرف درستی است.

سلطانی فر گفت: لغو روادید با کشورها در مبادی دیپلماتیک در حال پیگیری است.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به اینکه آیا می‌توان امید داشت حداقل با چند کشور محدود در این دولت، لغو روادید انجام شود؟ گفت: این موضوع منوط به همکاری کشورهاست وزارت خارجه ما می‌گوید که زمانی می‌تواند این کار را انجام دهد که کشورهای مقابل هم، این تسهیلات را قائل شوند اگر قرار باشد ما برای اتباع یک کشور این امتیاز لغو روادید را قائل شویم آنها هم برای ما باید قائل شوند.

سلطانی فر در ادامه تأکید کرد: حفظ پرستیژ سیاسی کشور و مردم ما اقتضای این قضیه را دارد. به هر حال باید این رایزنی‌ها انجام گیرد تا به سرانجام برسد.

موضوع لغو روادید با کشورها در جهت توسعه گردشگری ایران طرحی است که از دولت‌های گذشته مطرح شده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بانام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    1 0
    هنوز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • مهدي A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    چرا براي حل مسائل در ايران يا بكل بايد مسئله را حذف كرد ويا براي آبادي جائي بايد جاي ديگر را خراب كرد كارها را بايد اصولي بدون صدمه وقرباني كردن امورديگر اجام داد
  • lvjqd A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    1 0
    کشور آذربایجان از ایرانیها 35 یورو روادید میگیره در حالی که ورود اتباع آذری به ایران بدون روادید هست.شاید استدلال وزارت خارجه ارز آوری و توریست درمانی در مورد اونها باشه ولی در واقع شان کشور رو پایین میاره .سوای بیماریهای تازه ای که با ورودشون ارمغان آوردنمثل سل های جدید که در کشور وجود نداره.