معاون رئیس جمهور در سفر به شیراز به نقش مهم مطبوعات در توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و روزنامه «توریسم» را الگویی موفق در این عرصه برشمرد.

 

 مسعود سلطاني فر در مراسم رونمايي از پايگاه خبري – تحليلي "توريسم آنلاين" گفت: با ارزيابي هاي صورت گرفته در سازمان ميراث فرهنگي كشور چاپ و انتشار روزنامه توريسم علاوه بر اين كه تاثير بسيار خوبي در بين مخاطبان داشته مورد استقبال گردشگران داخلي و خارجي نيز قرار گرفته است.

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، ‌صنايع دستي و گردشگري كشور افزود: اميد است علاوه بر اين كه تيراژ اين روزنامه افزايش يابد مطالب آن نيز متنوع تر شود و شاهد انتشار مطالب به ديگر زبان هاي خارجي در اين نشريه باشيم.

وي ادامه داد: همچنين اميدواريم در كنار فعاليت آقاي واحدي پور به عنوان مدير مسئول اين نشريه بين المللي ديگر فعالان در اين حوزه نيز به چاپ روزنامه و مجلات تخصصي گردشگري اقدام نمايند تا از اين طريق فعاليت هاي گردشگري در كشور توسعه يابد.

سلطاني فر با تقدير و خسته نباشيد به مجموعه پرسنل فعال در روزنامه بين المللي توريسم اظهار داشت: فارس جزو 3 استان مهم كشور در بخش هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است و آثار فعاليت روزنامه توريسم در شهري خارج از پايتخت و در استان فارس آن هم در شيراز كه سابقه تقويمي، تمدني و تاريخي دارد نشان از جرات و جسارت وصف ناپذيري دارد.

وي انتشار روزنامه توريسم را قابل تقدير دانست و گفت: اين روزنامه وزين با فعاليت در ابعاد ملي و بين المللي مي تواند الگويي براي فعالين مطبوعاتي در ديگر استان هاي كشور باشد.
معاون رئيس جمهور به انتشار نشريات بين المللي خبر نيز اشاره كرد و با مثبت ارزيابي كردن فعاليت روزنامه ها، هفته نامه ها و ماهنامه هاي مختلف موسسه خبر گفت: سابقه فعاليت روزنامه «خبر جنوب» اولين نشريه اين موسسه به سال 58 بر مي گردد و در واقع اين نشريه وزين ترين و جا افتاده ترين نشريه در كشور است اگر چه اسم آن به «خبرجنوب» مزين شده است.

سلطاني فر بر ورود موثر اين روزنامه به رشته ها و حوزه هاي مختلف تاكيد كرد و گفت: من در شرايط مختلف از اطلاعات موجود در روزنامه «خبرجنوب» استفاده كرده ام و جا دارد از آقاي حسين واحدي پور به دليل تلاش و ابتكار و همتي كه دارند همچنين همكارانشان كه در اين عرصه تلاش دارند تقدير كنم چرا كه فعاليت آن ها توأم با عشق و اعتقاد است كه به نتيجه رسيده است.
وي در ادامه به رويكرد مثبت دولت و شخص رئيس جمهور به صنعت گردشگري اشاره كرد و افزود: يكي از مهم ترين محورهاي فعاليت اقتصاد كشور صنعت گردشگري است و در شرايطي كه صنعت كشاورزي ما در ركود است بي شك توجه به بخش گردشگري مي تواند كشور را از ركود خارج كند.
وي تاكيد كرد: در واقع بخش گردشگري موتور محركه خروج اقتصادي كشور از ركود است كه در اين رابطه ما نياز به ابزارهاي مختلفي داريم.

سلطاني فر به استفاده از توان بخش خصوصي و دولتي در اين عرصه اشاره كرد و گفت: دولت در بخش هاي سخت افزاري و نرم افزاري بايد اقدامات موثري را به انجام برساند و همچنين بخش خصوصي هم بايد فعال تر شود كه نقش رسانه ها در اين زمينه بسيار موثر است.
وي ادامه داد: عمدتاً سياست ها و مشكلات از طريق رسانه ها به مخاطبان داخلي و خارجي منتقل مي شود.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهگي كشور در ادامه به فعاليت روزنامه توريسم و انتشار مطالب اين روزنامه به 3 زبان فارسي، انگليسي و عربي اشاره كرد و گفت: ابتكار اين روزنامه تاثير بسزايي در توسعه و اشاعه بخش گردشگري دارد چرا كه امروزه اين صنعت با رونق خوبي مواجه شده و سرمايه گذاري هاي بسيار مناسبي هم در اين عرصه شكل گرفته است به طوري كه مي توان به سرمايه گذاري در ساخت هتل ها و مراكز اقامتي همچنين تاسيسات گردشگري در سطح كشور اشاره كرد.

وي به ضرورت توجه به صنعت گردشگري تاكيد كرد و گفت: ظرفيت هاي فرهنگي، تاريخي و گردشگري منحصر به فردي در كشور وجود دارد چه آثاري كه در فهرست ملي به ثبت رسيده اند و شناسايي شده اند و چه آثاري كه هنوز در دل كوه و خاك هاي اين سرزمين نهفته هستند و مورد استفاده گردشگران داخلي و خارجي قرار گرفته است.
وي همچنين گفت: جاذبه هاي مذهبي و زيارتي در اين كشور بسيار چشمگير است و مي توان به توريسم سلامت نيز اشاره كرد كه گروه هاي زيادي هم در اين عرصه فعاليت مي كنند و اين بخش نيز از رونق خاصي برخوردار شده از اين رو تلاش در جهت اطلاع رساني به اين امور براي توسعه و رونق هر چه بيشتر گردشگري موثر مي باشد.

در مراسم رونمايي از «توريسم آنلاين» همچنین حسين واحدي پور مدير و سردبير روزنامه توريسم به تشريح چشم اندازهاي روزنامه و پايگاه تحليلي – خبري "توريسم آنلاين" پرداخت  مهدي بذرافكن دبير پایگاه خبری-تحلیلی توريسم آنلاين نیز   سياست هاي اين پايگاه اطلاع رساني را تشريح كرده و گفت: معرفي جاذبه هاي گردشگري كشور و جهان، اخبار، گالري تصوير و مقالات مرتبط با حوزه ميراث فرهنگي، ‌صنايع دستي و گردشگري از اهداف اين پايگاه خبري است.

دكتر سلطاني فر در ساختمان موسسه خبر همچنين با روند انتشار ديگر نشريات اين موسسه از نزديك آشنا شد و از نخستين موزه بين المللي مطبوعاتي ايران بازديد كرد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    16 3
    باید جالب باشه
  • شايان A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    6 0
    مرحل اول از خط يك مترو شيراز هم ديروز در سفر معاونان رئيس جمهور بهره برداري شد و بزرگداشت حافظ نيز با حضور ايشان برگزار شد
  • آریا IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 0
    اینجوری که خیلی خوبه ...
  • دوقلوها A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    چه عالی