ایرنا نوشت:

سقوط اعضای یک خانواده اهوازی سرنشین قایق تفریحی به رودخانه دز که از مرکز شهر دزفول در شمال خوزستان می گذرد، جان سه نفر را گرفت.

در این حادثه که حوالی ساعت 23 پنجشنبه در تفریحگاه ساحلی «علی کله» دزفول رخ داد، چهار نفر اعضای یک خانواده به رودخانه سقوط کردند که سه نفر از آنان قربانی شدند.

شاهدان عینی گفتند: این افراد که شامل پدر و مادر و دو کودک عضو این خانواده اهوازی بودند برای تفریح به دزفول سفر کردند که هنگام قایق سواری دچار حادثه شدند.

در این حادثه که در تاریکی شب رخ داد مادر خانواده نجات داده شد اما از پدر و دو کودک وی از جمله کودک شیرخوار خبری نیست.

به دلیل تاریکی هوا نیروهای امدادی شب گذشته نتوانستند حادثه دیدگان را یاری کنند و تاکنون اجساد آنها نیز از رودخانه پیدا نشده است.

علت این حادثه که بدون واژگون شدن قایق به رودخانه دز در منطقه گردشگری علی کله دزفول صورت گرفت هنوز مشخص نیست.

شهردار دزفول ضمن تایید وقوع این حادثه گفت: طبق گزارش دریافتی از منابع مختلف شکستگی فرمان قایق و برخورد آن با صخره منجر به سقوط این افراد به رودخانه شده اما صحت این ادعا در دست بررسی است.

محمدرضا کرمی نژاد  در خصوص قایق سواری در ساعات تاریکی شب نیز گفت: قایق های تفریحی در منطقه علی کله تا ساعت هشت شب ( ساعت 20 ) زیر نظر شهرداری اجازه فعالیت دارند اما برخی قایقرانان بنا به اصرار مسافران و برای کسب در آمد بعد از ساعت 20 خودسرانه اقدام به حمل مسافر می کنند.

او همچنین در خصوص علت نپوشیدن جلیقه نجات از سوی مسافران و گردشگران گفت: جلیقه نجات در ایستگاه قایق سواری شهرداری وجود دارد اما برخی مسافران به هر دلیل از پوشیدن جلیقه امتناع کرده اما سکاندار نباید اجازه دهد افراد فاقد جلیقه سوار قایق شوند.

شهردار دزفول گفت: تلاش برای یافتن اجساد قربانیان توسط افراد محلی و قایقرانان ادامه دارد اما تا ساعتی دیگر با کاهش دبی رودخانه دز عملیات تجسس توسط نیروهای امدادی آغاز می شود.

از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر نجات جان بیش از 130 نفر از گردشگران از رودخانه دز بیش از 10 نفر نیز در نقاط مختلف این رودخانه حین شنا غرق و قربانی شده اند.

منطقه گردشگری علی کله دزفول به لحاظ داشتن امکانات تفریحی مناسب و آب زلال و سرد رودخانه دز بویژه در فصل گرما پذیرای گردشگران از استان های همجوار و شهرهای مختلف خوزستان است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    12 3
    آخه ساعت 23 قايق سواري
  • سارا IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    8 0
    20روز پیش علی کله بودم واقعا جای تفریحی زیبایی هست یکی از ساکنان دزفول راهنامون بود میگفت 5شنبه شب ها علی کله جا واسه نشستن گیر نماد جای تاسف داره همچین اتفاقهایی اینجورجاها پیش میاد واقعا واسه این خانواده ناراحت شدم