۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸

فارس نوشت:

دکتر سید ‌شجاع‌الدین شیخ الاسلام‌زاده بنیانگذار بیمه تأمین اجتماعی و وزیر اسبق رفاه و بهداری به دلیل ابتلا به سرطان پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری، درگذشت.

پیام آزاده پزشک معالج دکتر شیخ  گفت: دکتر سید شجاع الدین شیخ الاسلام زاده به 3 سرطان پانکرات، پروستات و سرطانی با منشاء ناشناخته مبتلا بود که البته به دلیل ابتلا به سرطان از دنیا نرفت بلکه عفونت شدید وی را از پا انداخت.دکتر شیخ در سن حدود 83 سالگی و بیش از 2 سال جنگیدن با بیماری، درمان‌های سنگین شیمی‌درمانی را تحمل کرد اما یک سال پیش دچار شکستگی پا شد و به دلیل ابتلا به عفونت در بیمارستان پارس و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: دکتر شیخ برای اولین بار رشته تخصصی ارتوپدی را در کشور راه‌اندازی کرده و پس از اتمام تحصیلات خود و بازگشت به کشور به بیمارستان شفا رفته و در آنجا طب توانبخشی را راه‌اندازی می‌کند.

پزشک معالج دکتر شیخ  گفت: وی که دو دوره وزیر رفاه و بهداری بوده، بنیانگذار بیمه تأمین اجتماعی با پوشش بیمه 90 درصدی، بنیانگذار اورژانس ایران، بنیانگذار رشته ارتوپدی و انجمن ارتوپدی بوده و سیستم بکارگیری پزشکان تمام وقت در بخش دولتی را پایه‌گذاری کرده است.

آزاده  همچنین گفت: ادغام وزارت بهداری، رفاه و بهزیستی از جمله اقداماتی است که توسط این پیشکسوت عرصه پزشکی انجام گرفت و حتی در زمانی که در زندان اوین به سر می‌برد یکی از بهترین بیمارستان‌های ایران را در آنجا ایجاد و جان مجروحان جنگی بسیاری را نجات داد.

وی ادامه داد: دکتر شیخ نماینده بیمارستانهای خصوصی و اولین کسی است که کتاب تعرفه‌گذاری واقعی خدمات پزشکی را ترجمه کرده است. دکتر شیخ به دلیل مبارزه با فساد مالی در زمان شاه به دستور مستقیم شاه به زندان افتاد.

آزاده  همچنین گفت: دکتر شیخ به محض اطلاع از بیماری سرطان به اصرار خانواده به امریکا رفت لیکن بعد از مدت کوتاهی برای ادامه درمان به ایران بازگشت.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    51 3
    سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده ان است که نامش به نکویی نبرند خدایش رحمت بفرماید مرد بزرگی بوده با این همه خدماتش
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    39 3
    خدا رحمتش کند.
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    34 3
    روحشان شاد .
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    21 2
    شما ها که منفی میدین خداییش دوست دارین وقتی مردین همه بگن خدا لعنتش کنه؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    15 1
    روحش شاد