پیروزی مقتدرانه کشتی گیران ایران مقابل هند/ فینال بزرگ با روسیه

شاگردان رسول خادم با شکست دادن هند راهی فینال جام جهانی کشتی آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛شاگردان رسول خادم راه چندان سختی برای رسیدن به فینال جام جهانی نداشتند.پس از شکست دادن ارمنستان،ترکیه و آمریکا که از قدرت های کشتی جهان هستند هند حریف سختی برای مقابله با دلاوران ایران نبود.بچه های ایران که از همان ابتدا پر قدرت ظاهر شده بودند موفق شدند تیم ملی هند را شکست دهند تا حریف روسیه در فینال این دوره از رقابت ها شوند.

 

نتایج انفرادی کشتی ها به شرح زیر است: 

وزن 57 کیلو گرم حسن رحیمی - آمیت کومار

در نخستین کشتی و در وزن 57 آمیت کومار حاضر به رقابت با حسن رحیمی نشد تا او بدون کشتی گرفتن اولین برد ایران را به دست بیاورد.

 

وزن 61 کیلوگرم مسعود اسماعیل پور  -  باجرانگ باجرانگ

تنها چند دقیقه از کشتی گذشته بود که داور وسط به دلیل کم کاری برای اسماعیل پور درخواست اخطار کرد.این در حالی بود که مسعود در یک چشم به هم زدن با یک زیر گیری و فن فیتیله پیچ سه امتیاز از حریف خودش پیش افتاد.تایم اول با همین نتیجه به اتمام رسید.در تایم دوم هم اسماعیل پور با اداره کردن کشتی و البته زیرکی خاص دو امتیاز گرفت تا اختلاف به عدد 5 برسد.اتفاقی که باعث شد کشتی با همین نتیجه به پایان برسد و دومین پیروزی ایران رقم بخورد.

وزن 65 کیلوگرم میثم نصیری - راجنیش

نصیری با روحیه ای خوب پا به تشک گذاشت.با این حال دو کشتی گیر نتوانستند در یک دقیقه نخست از هم امتیاز بگیرند تا داور وسط تقاضای اخطار برای کشتی گیر هندی کند.او نتوانست از نصیری امتیاز بگیرد تا داوران به نصیری یک امتیاز بدهند.تایم اول با همین نتیجه به پایان رسید.

با شروع تایم دوم نصیری کمی جنگنده تر بود.او برای اینکه کار را تمام کند آنقدر سر زیر بغل زد تا توانست با یک زیر گیری دو امتیاز از حریفش بگیرد.

نصیری در ادامه و روی حمله ناشیانه راجنیش دو امتیاز دیگر گرفتن تا با یک پیروزی مقتدرانه فینالیست شدن ایران در این رقابت ها را قطعی کند.

وزن 70 کیلوگرم :مصطفی حسین خانی - آمیت کومار داهانخار

حسین خانی با انرژی زیادی کشتی را شروع کرد.او سعی کرد تا او با ارزیابی حریفش کشتی را ادامه بدهد.داور وسط برای کشتی گیر هند درخواست اخطار کرد تا حسین خانی 30 ثانیه فرصت داشته باشد که از او امتیاز بگیرد.این در حالی بود که داوران دومین اخطار را هم به کومار دادند تا این بار 30 ثانیه زمان داشته باشد که از حسین خانی امتیاز بگیرد.اتفاقی که نیفتاد تا حسین خانی یک بر صفر از حریفش جلو بیفتد.مصطفی که با گرفتن این یک امتیاز روحیه گرفته بود با شگرد خاص خودش زیر یک خم حریف را گرفت تا داوران دو امتیاز دیگر به او بدهند و کشتی با نتیجه سه بر صفر در تایم اول به اتمام برسد.

در تایم دوم حسین خانی یک بار دیگر با زیر گیری دو امتیاز نصیب خودش کرد.زمان زیادی باقی نمانده بود و حسین خانی 5 امتیاز از حریفش جلو بود.بعید به نظر می رسید که حریف هندی بتواند در زمان باقی مانده کاری از پیش ببرد.کشتی در این وزن با همین نتیجه به پایان رسید.

وزن 74 کیلوگرم رضا افضلی - رانا پاروین

کشتی گیر کرمانشاهی برای اعاده ی حیثیت راهی میدان شد.او جنگنده ظاهر شد و تمام تلاشش این بود تا نوار پیروزی های ایران در نبرد با هندی ها پاره نشود.حمله های او باعث شد تا داوران یک اخطار را به رانا بدهند.او با قدرت بدنی رانا را به بیرون از زمین راند تا یک امتیاز نصیبش شود.

افضلی به خوبی روی سر و گردن حریف کار می کرد.پارونی بسته کشتی می گرفت و اجازه نمی داد تا افضلی حمله کند.او یک بار دیگر و با قدرت بدنی بالا حریفش را از تشک خارج کرد تا با گرفتن امتیاز دوم تایم اول هم به پایان برسد.

با شروع تایم رانا سعی داشت تا امتیازهای از دست رفته را جبران کند.او برای زیر گیری اقدام کرد که با  دوم سگک سر دست افضلی  روبرو شد تا داوران دو امتیاز دیگر به کشتی گیر ایرانی بدهند.افضلی بلافاصله پس از این اتفاق دو خم حریفش را از آن خود کرد تا با گرفتن دو امتیاز دیگر نتیجه شش بر صفر شود.

وزن 86 کیلوگرم: احسان لشگری - پاوان کومار

دلاور قزوینی تیم ملی کشتی آزاد 4 امتیازرا در کمتر از یک دقیقه گرفت. یک زیر گیری از او کافی بود تا احسان دو بارانداز را هم انجام بدهد تا داوران 4 امتیاز را به او بدهند.زیر،درختکن و خیلی از فن های دیگر که لشگری روی کومار اجرا کرد.امتیاز به عدد شش رسیده بود و کومار که فقط گارد دفاعی گرفته بود چاره ای به جز تسلیم نداشت.تایم نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

با شروع تایم دوم باز هم این احسان بود که در نقش مهاجم ظاهر شد.احسان با اجرای یک فن زیبای زیر یک خم و تبدیل آن به دو خم  4 امتیاز هم گرفت تا کشتی زودتر از زمان مقرر به پایان برسد.

در 125 کیلوگرم هم تیم هندوستان کشتی گیر نداشت تا تیم ایران برنده باشد.

وزن 97  کیلوگرم : حامد طالبی -  کادیان

با استراحت به رضا یزدانی طالبی فرصت این را داشت که مقابل حریف هندی خود وارد گود شود.او خیلی زود دو امتیاز از حریفش گرفت تا شایستگی های خودش را به اثبات برساند.حمله ناشیانه کادیان امتیاز 4 را نصیب طالبی کرد. 

طالبی سراسر انگیزه بود.او دو امتیاز دیگر هم گرفت و بلافاصله پس از این جمله حریف خودش را به بیرون تشک راند تا امتیاز هشتم را هم بگیرد. او امتیاز 9 را هم با همین شگرد گرفت تا همه چیز برای هندی ها تمام شده باشد.

در وقت دوم طالبی سه دقیقه نه چندان دشوار را پیش رو داشت.او نخستین امتیاز در تایم دوم را هم با بیرون راندن حریف از تشک گرفت تا مجموع امتیازهایش به عدد 10 برسد و داور کشتی خاتمه کشتی را اعلام کند. 

وزن 125 کیلوگرم:پرویز  هادی

هندی ها در این وزن نماینده ای نداشتند تا هادی بدون کشتی گرفتن در این وزن برنده باشد.

251 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    18 11
    الانه كه طرفداراي امريكا بريزن اينجا و به نظرهاي طرفدار ايران منفي بدن ولي من به عنوان يك ايراني عاشق كشور و تمدنم ميگم :" زنده باد ايران " منتشر كن لطفا
    • بهزاد A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      16 2
      شما اصلا قضيه رو نگرفتي كلا!
  • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    52 2
    برخلاف فوتبالمون که هیچ لذتی نداره، دیدن کشتی تیم ملی واقعا زیبا و غرورآفرینه.
  • zahra A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    15 0
    واقعا دلاورن . . .
  • فرشید IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    15 0
    به امید قهرمانی،واقعا خسته نباشید.
  • مهدي A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    19 0
    اين پيروزي ها بر مردم ايران مبارك. بچه ها خيلي زحمت كشيدن كاش مسولين يه توجه درست حسابي بهشون بكنن و هواشونو داشته باشن. دمتون گرم بچه ها
  • بی نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    27 0
    روسیه رو ببرید بچه ها این روسیه رو ببرید حتما.
  • بی نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    2 33
    میدونم کسایی که با این نظر مخالفن زیاده ولی پوشش کشتی گیرها برا پخش مناسب نیست. خود دانید
    • علی IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      6 0
      عزیزم، اگه فکر می کنی مناسب نیست، خیلی راحت می تونی شبکه رو عوض کنی! یا حتی می تونی تلوزیون رو خاموش کنی! راه دوم به صرفه تر هم هست!!
  • بی نام FI ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    11 0
    مرسي بچها
  • فرشاد A1 ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    37 1
    پیروزی دلاورمردان کشتی ایران با نتیجه 2-5 بر روسیه مبارک باد ، رسول خادم خدا قوت دلاور
  • بی نام A1 ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    8 0
    viva iran
  • سعید صالحی A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    12 0
    باسلام همین طور تا المپیک ادامه بدین واقعا دمتون گرم
  • ارمان IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    17 0
    پیروزی 6 بر 2 ایران مقابل روسیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاه مبارک
  • علیرضا IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    16 2
    حا لا برید پول خرج فوتبال کنید غیرت اینه