ایسنا نوشت: رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی از عملیاتی شدن "تانک فلاق" در مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 خبر داد.

سید مسعود زواره‌ای، در دومین روز رزمایش بیت‌المقدس 28 و در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه دستاوردهای جدید این نیرو در رزمایش اظهار داشت: در این رزمایش برای نخستین بار تانک فلّاق و گلوله‌های اعلامیه‌ ریز توپخانه که جهت عملیات روانی علیه نفرات دشمن کاربرد دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: همچنین تانک‌بر فوق سنگین پوریا و سلاح تک‌تیرانداز شاهر نیز در این رزمایش مورد استفاده عملیاتی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش درباره تانک فلاق گفت: این تانک مجهز به اتوماسیون استابلایزر، دوشکا و سلاح 12.7 م.م است؛ که توسط یک خدمه قابلیت هدف گیری و تیراندازی را دارد.

به گفته امیر زواره‌ای این تانک فوق سبک از چالاکی و نسبت توان به وزن فوق‌العاده‌ای برخوردار است و قابلیت این را دارد که در مناطق ذوعارضه با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

همچنین در مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28، پهپاد «مهاجر 2» که به‌عنوان یکی از نیروهای شناسایی رزمی دشمن فرضی، جهت اجرای عملیات شناسایی و روانی وارد منطقه شده بود، در سطح منطقه و قبل از اجرای عملیات رزمی، با آتش مستقیم نیروهای پدافند ارتفاع پست نیروی زمینی ارتش مورد اصابت قرار گرفت. این پهپاد می‌تواند حدود 2 ساعت پرواز مداوم داشته باشد.

دو فروند جنگنده اف 7 نیز دقایقی پیش جهت مسدودسازی و مهار نیروهای مهاجم، وارد منطقه گلوگاهی شده و مناطق نفوذ دشمن را بمباران کردند.

این جنگنده‌ها پس از اجرای عملیات خود، برای مصون ماندن از آتش پدافند هوایی دشمن فرضی، به سرعت منطقه را ترک کردند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539246

برچسب‌ها