مهر نوشت: دومین روز رزمایش بیت المقدس ۲۸ با اعلام رمز «یا صاحب الزمان ادرکنی» توسط امیر احمدرضا پوردستان در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد.

رزمایش بیت المقدس ۲۸  از روز گذشته در منطقه عمومی کویر مرنجاب کاشان و منطقه عمومی نصرآباد اصفهان در حال برگزاری است. در نخستین روز از رزمایش بیت المقدس ۲۸ موشک های نیروی زمینی ارتش اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار دادند.

امروز نيز ۲۸ یگان های پیاده، مکانیزه، زرهی، توپخانه، تیپ ۶۵ نیروی مخصوص، یگان های واکنش سریع هوانیروز و با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی ارتش حضور دارند.

مرحله سوم رزمایش با تک هوایی دشمن فرضی آغاز شد و یگان های زرهی و مکانیزه با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز و توپخانه نیروی زمینی ارتش وارد منطقه عملیات می شوند. بعد از عملیات هلیبورن توسط یگان های دشمن فرضی، یگانهای زرهی، مکانیزه و پیاده نیروی زمینی ارتش، عملیات ضد هلیبورن را به منظور پاکسازی منطقه شروع می کنند.

همچنین در این مرحله از رزمایش، یگان های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش تمرین عملیات های ضد تروریستی را در قالب تیم های خودی و دشمن فرضی به نمایش گذاشتند.

در پایان این روز و مرحله آخر از رزمایش بیت المقدس ۲۸ که با حضور مقتدرانه و پشتیبانی آتش یگان های توپخانه نیروی زمینی ارتش همراه بود، دشمن فرضی که از زبده ترین نیروها و روزآمدترین تجهیزات برخوردار بود، زمینگیر و منحدم می شود.

سرهنگ رضا خاکی، فرمانده گروه پهپادی نزاجا ارتش در جریان آزمایش «بیت‌المقدس ۲۸» که در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار می شود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این رزمایش، پهپاد مهاجر M۲ تحت عنوان هواپیمای شناسایی در منطقه عملیات و رزمایش حضور دارد و به صورت دشمن فرضی عمل می کند.

وی با بیان اینکه این پهپاد تمامی مناطق را شناسایی، تصویربرداری و به سلسله مراتب فرماندهی خود ارسال و کنترل می کند، افزود: یک تیم کامل پروازی با پهپاد و تجهیزات بکارگیری شده از قبیل لانچرهای پرتاب، ایستگاه هدایت زمینی، خودروهای محل پهپاد که افسران رابط هوایی در جایگاه آن را کنترل کرده و پهپادها در منطقه رزمایش به پرواز در آمده، جهت هماهنگی و همکاری با هوانیروز در منطقه رزمایش حضور دارند.

سرهنگ خاکی در ادامه تصریح کرد: مهاجر M۲ نزاجا با دو ساعت پرواز متداوم، ۱۱ هزار تا سقف پروازی که لانچر آنها با گاز ازوت پر می شود، در واقع با ۹۰ کیلوگرم وزن پهپاد بعد از عملیات و شناسایی به صورت اسکید روی باند هزار متری فرود می آید.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539109

برچسب‌ها