ایسنا نوشت:

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشستی با مدیران عامل شرکت‌های گل گهر، سنگ آهن گهرزمین و جهان فولاد سیرجان، این شرکت‌ها را زحمتکشان و مجاهدان عرصه اقتصادی در کشور دانست و گفت: وقتی این زحمت و تلاش را می‌بینم خوشحال می‌شوم که بخشی از ثروت و منابع بالقوه کشور دارد محقق و تبدیل به سرمایه‌های بزرگتری می‌شود که مقدمه‌ای برای سرمایه‌گذاری بزرگتر و بیشتر برای کشور خواهد شد.

وی معدن را اصلی‌ترین حوزه تولید کشور دانست و گفت: معدن، ابتدای زنجیره تولید است و به دنبال آن، حلقه‌های بیشتری ایجاد می‌شود که تولید ثروت و رفاه را برای مردم به ارمغان می‌آورد.

وزیر کشور با ابراز خرسندی از این که در هفته دولت به شهر کرمان آمده است، گفت: در هفته دولت باید به ملت تبریک گفت؛ چون دولت از بطن مردم است.

رحمانی فضلی با اشاره به این که شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به دست مهندسان ایرانی و بومی، طراحی شده و بخش عظیمی از تجهیزات، سرمایه‌گذاری و منابع آن در داخل کشور است، گفت: اجرای چنین پروژه‌هایی، نشانگر تحقق اراده‌ی رهبری در قالب اقتصاد مقاومتی است.

رحمانی فضلی، ظرفیت عظیم معادن کشور را در توسعه مناطق، خیلی موثر دانست و گفت: چنین ظرفیت‌های عظیم صنعتی و معدنی در همه جای ایران وجود دارد و اگر درست استفاده شود، توسعه متوازن و پایدار در کشور شکل می‌گیرد.

وی افزود: بر این اساس، مدیران و وزیر مربوطه باید به فکر این باشند که آثار توسعه صنایع و معادن این قطب‌ها، در درجه‌ی اول در منطقه ظهور کند و فقر عمومی و فاصله و شکاف را برطرف کند.

وزیر کشور، ادامه داد: صنایع و معادن باید به گونه‌ای عمل کنند که در زیرساخت، اشتغال، صنایع تکمیلی و جانبی و نیز در مسایل اجتماعی، بهداشت، آموزش و ورزش، آثار فعالیت‌شان در منطقه دیده شود.

رحمانی فضلی، در این خصوص به تجربه‌های زیادی در کشور اشاره کرد که با مخالفت و اعتراض مردم منطقه روبه رو شده است و گفت: صنایعی که آثار عینی و رفاهی در منطقه نداشتند، با اعتراض، مقاومت و مخالفت مردم روبه رو شده و مردم از آن‌ها فاصله گرفتند.

وی به مدیران خاطرنشان کرد: اگر در ادبیات توسعه ورود کنید، به اهمیت موضوع پیوست اجتماعی پروژه‌ها پی می‌برید.

وزیر کشور، پیوست اجتماعی و زیست محیطی را نیز در ارتباط با فعالیت صنایع و معادن، بسیار مهم دانست و گفت: این شرکت‌ها باید به دنبال توسعه پایدار به معنی خلق ثروت و استفاده از منابع با در نظر گرفتن سهم آیندگان باشند.

رحمانی فضلی، افزود: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، همچنین باید پیوست خانواده بزرگ گل گهر را در نظر بگیرد و سلامت کارکنان این شرکت، باید در حوزه‌های مختلف برای مدیران، مهم باشد.

وی موضوع مهم دیگر را بالا بردن قدرت رقابتی محصولات دانست و گفت: کارشناسان این شرکت باید ببینند که آیا با وجود برق، گاز، سنگ آهن و حمل و نقل نسبتا ارزان، برای فعالیت‌هایشان، قادر به رقابت با سایر کشورها که بسیاری از مواد را وارد می‌کنند، هستند؟

وزیر کشور افزود: نگاه ما حتما باید به خارج و به صادرات باشد و در داخل هم با بهره وری محصولات، بالا و قیمت مناسب باشد.

رحمانی فضلی، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر را موتور محرک توسعه منطقه و برای کشور، امید بخش دانست وگفت: در این سفر و بازدید از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مصمم شدم موضوعات مربوط به معادن را در دولت، جدی‌تر و موثرتر پیگیری کنم.

وی افزود: مسایل مطرح شده در این بازدید را با نگاه مساعدتی و حمایتی از فعالیت‌های صنعتی و معدنی در دولت مطرح و پیگیری خواهم کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    واقعا این توسعه متوازن کشور که گفتین حلقه مفقوده کشور ماست