۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
پسرکی با صدای عجیب در سرزمین دروغ‌گوها

«جلسومینو در سرزمین دروغ‌گوها" نوشته جانی روداری با ترجمه آندرانیک خچومیان روانه بازار شده است.

رمان فانتزی «جلسومینو در سرزمین دروغ‌گوها» در 21 بخش، داستان پسرکی را روایت می‌کند که از بدو تولد صاحب صدای به‌شدت بلندی است و همین موضوع باعث می‌شود که اهالی روستایی که در آن زندگی می‌کند، او را از آنجا بیرون کنند.
در ابتدای داستان می‌خوانیم: «... یکی بود، یکی نبود. یک پسر معمولی بود. بااینکه از دیگر پسرها قدکوتاه‌تر بود اما صدای قدرتمند عجیبی داشت. این موضوع زمانی آشکار شد که برای اولین بار دهانش را باز کرد. وقتی جلسومینو به دنیا آمد نیمه‌شب بود، همه روستاییان از خواب پریدند چون فکر کردند سوت کارخانه به صدا درآمده است و آن‌ها خواب مانده‌اند اما این صدا صدای سوت کارخانه نبود بلکه این جلسومینو بود که داشت گریه می‌کرد او مثل همه کودکان تازه به دنیا آمده، فقط داشت صدایش را امتحان می‌کرد. خوشبختانه جلسومینو به‌زودی یاد گرفت که شب‌ها تا صبح بخوابد یعنی همان کاری را کرد که همه آدم‌های درست‌وحسابی به‌غیراز روزنامه‌نگارها و نگهبان‌ها می‌کنند....»

جانی روداری، نویسنده و روزنامه‌نگار ایتالیایی، عمده شهرتش را مدیون داستان‌هایی است که برای کودکان نوشته. او در سال 1970 جایزه معتبر هانس کریستین اندرسن را به دست آورد و بسیاری او را مهم‌ترین نویسنده کودکان ایتالیا در قرن بیستم می‌دانند. آثار او به بسیاری تز زبان‌های دنیا ترجمه شده است.

کتاب 152 صفحه‌ای «جلسومینو در سرزمین دروغ‌گوها» با بهای 7500 تومان منتشر شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =