نسیم نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران افزود: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در چارچوب اصول تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب حرکت خواهد کرد و با استدلال قوی به کار خود ادامه می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهند کرد گفت: مطمئنیم که در نهایت، حتی اگر مذاکرات ایران و ۱+۵ مدت‌های زیادی طول بکشد، برد با جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

علی‌اکبر ولایتی این مطلب را عصر شنبه در حاشیه مراسم یادبود مرحوم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی که از سوی رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا بیان کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران طالب مذاکره است و این موضوع را پیگیری می‌کند و هیچ گاه از جانب ما مذاکره قطع نخواهد شد.

ولایتی افزود: مذاکرات هسته‌ای در چارچوب اصول تعیین شده دنبال خواهد شد. این اصول از سوی رهبر معظم انقلاب مشخص شده که چیزی جز دفاع از منابع حیاتی ملت که می خواهند از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در چارچوب قوانین و نظارت‌های بین‌المللی استفاده کنند، نیست.

وی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز در چارچوب اصول تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب حرکت خواهند کرد و استدلال قوی دارند و به کار خود ادامه می‌ دهند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در طرف مقابل یعنی آمریکایی‌ها و برخی کشورهای ۱+۵ خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی می‌خواهند ایران را از حق طبیعی خود محروم کنند که ایران نیز ایستادگی می‌کند.

ولایتی افزود: اصل و نفس مذاکره کاری است که دنبال خواهد شد.

وی همچنین درخصوص اهداف حکم صادر شده از سوی دولت عربستان برای آیت‌الله نمر اظهار داشت: این حکم یک حکم سیاسی است چرا که آیت‌الله نمر کاری جز بیان اعتراض شیعیان که در آن کشور تحت فشار هستند نکرده است.

ولایتی ادامه داد: وی خواستار این بوده و هست که دولت عربستان سعودی در رابطه با حقوق شیعیان همانند بقیه اتباع آن کشور رفتار کند و شیعیان از حقوق مساوی برخوردار باشند.

وی تاکید کرد: آیت‌الله نمر خواسته شیعیان را با صدای بلند به گوش مسوولین رسانده و هیچ جرمی مرتکب نشده که حتی بخواهند او را زندانی کنند چه برسد به آنکه حکم اعدام برای او صادر کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همایش جهان علیه تروریسم و افراطی‌گری به زودی در تهران برگزار خواهد شد و ایران تا چه حد از این موضوع حمایت می‌کند گفت: ایران خود قربانی خشونت بوده و از ابتدای انقلاب اسلامی گروه های منحرف و وابسته تعداد زیادی از مردم و مسوولان نظام را ترور کردند.

ولایتی افزود: در جریان دفاع مقدس نیز مردم کشور ما زیر موشکباران کسانی بودند که از سوی کشورهای غربی حمایت می‌شدند و طبیعی است که ما مخالف تروریسم و افراطی‌گری در جهان و منطقه هستیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    21 6
    ایشالا 1 ماه دیگه مردم ایران تاریخ ساز میشن و با انگیزه و شادی به پیشرفت و کار اضافه میکنن