اعتماد نوشت:

«صد اثر، صد هنرمند» جمعه‌اي كه گذشت، افتتاح شد. استقبال همان طور كه انتظار مي‌رفت، انجام شد؛ آنقدر زياد كه دروس و خيابان كماسايي، ترافيك شديد شد تا هنردوستان و البته مجموعه‌دارها از قديمي‌ترين رويداد تجسمي در زمينه خريد و فروش آثار هنري ديدن كنند. ٥١ نقاشي و مجسمه از ٤٣ هنرمند هم به فروش رفت تا در مجموع در نخستين روز حراج، ١٦٠ ميليون تومان فروش داشته باشد. گران‌ترين اثر به فروش رسيده در روز اول، يك نقاشي روي مقوا از زنده‌ياد «فريده لاشايي» بود كه ٢٥ ميليون تومان قيمت داشت. سه اثر هم از «آرمان يعقوب‌پور» به فروش رفت.

حالا «ليلي گلستان» - مدير گالري گلستان و طراح و نمايشگاه گردان صداثر، صدهنرمند- از آنچه در افتتاحيه گذشته، راضي است. خودش مي‌گويد؛ اين دوره سختگيري بسياري در اجراي اثر داشته است و حالا با ارايه ١٧٨ اثر از ١٦٠ هنرمند، هم بر كيفيت آثار عرضه‌شده بيفزايد و هم آثاري در ابعاد بزرگ‌تر به خصوص از هنرمندان صاحب‌نام‌تر عرضه كند. گويا سياستِ او جواب داده است، چون حالا يك سوم آثاري كه عرضه شده، به فروش رفته است.

نكته مهم در اين دوره از حراج، عرضه آثاري از ٢٠٠ هزار تومان تا ٢٥٠ ميليون تومان است. «گلستان» از نخستين دوره حراج، شعار «هر خانه ايراني، يك اثر هنري» را داشت و در همين راستا گران‌ترين اثري كه در اين دوره عرضه شده اثري از «سهراب سپهري» است كه ٢٥٠ ميليون تومان قيمت دارد، علاوه بر اين اثر ديگري از سپهري كه طراحي از يك گلدان است هم در اين نمايشگاه پيشنهاد شده كه ٢٥ ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است.

در اين نمايشگاه همچنين مجسمه‌هاي بسياري اجرا شده است كه از جمله آن مي‌توان به آثاري از ژازه تباتبايي، مش اسماعيل و همچنين هنرمنداني چون تاها بهبهاني و جوان‌ترها شمس‌الدين غازي، امير ياراحمدي، مريم كوهستاني، رامين سعادتي... اشاره كرد كه آثارشان را با فرم‌ها و تكنيك‌هاي مختلف عرضه كرده‌اند. يك نقاشيخط از فرامرز پيلارام ٦٠ ميليون تومان، نقاشي دو شاخه زنبق از پروانه اعتمادي ٣٠ ميليون تومان، تابلوهايي كوچك اما چشم‌نواز از بهمن محصص از سري ميوه‌ها، جغد، ماهي با قيمت‌هاي متفاوت، اثر عبدي اسبقي ١١ ميليون تومان، اثري از ابراهيم حقيقي كه بي‌همگان به سر شود... ٦ ميليون تومان، تابلويي از گل و نيز پارچه‌اي كه فيگوراتيو شده از شهره مهران هر يك پنج ميليون تومان، نقاشي انتراعي چشم‌نوازي از گلناز قديري پنج ميليون تومان، يك خط كلاسيك خوش از نصرالله افجه‌اي چهار ميليون تومان، آثار برادران دره باغي با قيمت‌هاي متفاوت، تابلويي بزرگ با فضايي زمستاني از فريده لاشايي ١٦٠ ميليون تومان، آثار اساتيد مانند پزشك‌نيا، بهمن نيكو و جوان‌ترها عليرضا سعادتمند، هومن فولاد قلم، حسين چراغچي و غيره از ديگر آثار عرضه شده در اين نمايشگاه است. صداثر صدهنرمند تا دوم شهريور همه روزه در گالري گلستان واقع در خيابان دروس، خيابان كماسايي، پلاك ۳۴ داير است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =