مهر نوشت:

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با انتقاد از كاغذبازي در كشور آن را مانعي در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي خواند و گفت: بايد دستورالعمل‌هاي زائد از طريق ديوان عدالت اداري ابطال شوند تا افراد به‌ سوي قاچاق نروند.

ناصر سراج در مراسم توديع و معارفه بازرس كل استان آذربايجان غربي، با اشاره به اينكه تلاش سازمان بازرسي كل كشور اين است كه كار دستگاه قضايي به‌وسيله بازرسي سنگين نشود، گفت: سازمان بازرسي كل كشور آماده است با نظارت و پيشگيري بار دستگاه قضايي را حتي‌الامكان كم كند.

سراج با بيان اينكه سازمان بازرسي در اقتصاد مقاومتي با دولت خصوصا شخص رئيس‌جمهور كاملا هماهنگ است، گفت: متأسفانه شاهد بوديم در برخي مناطق آزاد ماشين‌هاي لوكس و گران‌قيمت وارد كشور مي‌شد و در شهرها تا شعاع 120 كيلومتر و فراتر از آن با اخذ مجوزهايي در مناطق ديگر تردد مي‌كردند و اين در حالي بود كه عوارض مربوطه را پرداخت نمي‌كردند و دولت متضرر مي‌شد. در اين زمينه گزارش جامعي از سوي سازمان بازرسي خدمت رئيس‌جمهور ارسال شد كه اين گزارش به آقاي جهانگيري ارجاع و هفته گذشته در دولت مطرح و مصوب شد هيچ‌كس تحت هيچ شرايطي حق ندارد از مناطق آزاد به مناطق ديگر كه داراي گمرك هستند ماشين وارد كند و همچنين تردد ماشين‌هاي بالاي 2500 سي‌سي به‌كل ممنوع شد.

او با تأكيد بر اينكه بايد به مديران اجازه ريسك داده شود، گفت: اگر مديري اجازه ريسك نداشته و نتواند ريسك كند، مدير نيست. اما نكته‌اي كه بايد همواره موردتوجه باشد اين است كه ريسك بايد با در نظر گرفتن جوانب قانوني امور انجام شود و اگر هم اشتباهي صورت گرفت كه عمدي نبود نبايد به‌گونه‌اي رفتار شود‏، قدرت و جرئت ريسك از مديران گرفته شود.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه كاغذبازي يكي از موانع تحقق اقتصاد مقاومتي است، تأكيد كرد: بايد معضل كاغذبازي در كشور را برطرف كرد. اين مسئله خيلي دست‌وپا گير شده است. اخيراً كه براي شركت در مجمعي به يكي از كشورها رفته بودم، اطلاع يافتم جريان تجارت در اين كشور ازجمله ثبت شركت و كارهاي بازرگاني ظرف يك روز انجام مي‌شود. اما در ايران آن‌قدر كاغذبازي مي‌شود كه فرد از تجارت پشيمان مي‌شود. بايد دستورالعمل‌هاي زائد از طريق ديوان عدالت اداري ابطال شوند تا افراد به‌سوي قاچاق نروند. متأسفانه اكثر تجارت در كشور ما به‌صورت قاچاق صورت مي‌گيرد. ازاين‌رو بايد هر چه سريع‌تر راه را براي تجارت قانوني فراهم كرد.

سراج ادامه داد: اصل بر پاك بودن مديران است مگر خلاف آن ثابت شود و الا كسي اجازه ندارد به اين حوزه ورود كرده و وقت مدير را در خصوص كارهاي خوبي كه انجام مي‌دهد،‌ بگيرد. اگر هم مديري بين مديران پيدا شد كه اصلاح‌ناپذير و به تذكرات سازمان بازرسي توجه ندارد، ‌‌قطعاً به اشد مجازات قانوني محكوم و مجازات در خصوص وي اجرا خواهد شد. از همكاران سازمان بازرسي نيز خواستارم بررسي و آسيب‌شناسي كرده و روي جرائمي كه بيشتر با افكار عمومي، اقتصاد و زندگي مردم سر كار دارند تمركز كنند. مي‌خواهم همكاران كارهاي عمده و كلان را شروع كرده و روي موضوعاتي مانند برخورد با زمين‌خواري، اختلاس‌هاي سنگين و معوقات كذايي بانك‌ها كار كنند تا بتوانيم سر و ساماني به اقتصاد كشور دهيم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    4 1
    ما ملت ایران از همه مدیران که این همه خدمت میکنند وبخصوص مدیران 8 ساله پاکترین دولت تاریخ کمال تشکر را داریم وامیدوار هستیم که ریسک های زیادتری بکنند
  • بی نام RO ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    14 1
    جالبه.به بهانه ی اقتصاد مقاومی جلوی ورود کالای با کیفیت گرفته میشه... بهتره به جای ممنوعیت واردات و تردد خودروهای با کیفیت از تولید خودروهای بی کیفیت و غیرایمن داخل
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    11 5
    قفلها پشت سره هم با كليد اقاي رييس جمهور باز مي شود . كليد نيست شاه كليده
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    9 0
    به جای اینکه به سمت بازار ازآد حرکت کنه بدترش میکنن به نفع پراید
  • بی نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    4 0
    اونوقت یعنی چی ؟ تموم ماشین های فروخته شده ارس یا اروند پلاک نمی تونن به شهر های اصلی مجاورشون برن ؟ واویلااااا
  • m65 IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    8 1
    مشکل بالای 2500 سی سی چیه ... من ماشین 3500 سی سی دارم مصرفش از اپتیما 2500 سی سی کمتره
  • بی نام DE ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    5 0
    یعنی یه ماشین با استاندارد روز ضررش بیشتره که دولت میخواد متضرر بشه