ایرنا نوشت: راهبرد همکاری تهران و مسکو در عرصه هوا فضا در مذاکرات «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و «کاماروف» رییس سازمان فضایی روسیه در مسکو بررسی شد.

به گزارش ایرنا، در این مذاکرات که امروز (پنجشنبه) برگزار شد، دو طرف با اشاره به زمینه های گسترده همکاری در این عرصه از جمله ماهواره، ماهواره برها و همچنین زیرساخت های مورد نیاز، بر اهمیت این مقوله در افزایش سطح روابط کلان دو کشور تاکید کردند.
کاماروف در این دیدار با اشاره به اهمیت فناوری های فضایی در تامین اطلاعات و نیازهای بشر و همچنین تاثیر آن بر سطح و دانش علمی کشورها و تجربیات روسیه در این زمینه، گفت که مسکو برای همکاری با تهران در بخش های مختلف این صنعت آمادگی دارد.
ستاری در این دیدار با اشاره به گام های جمهوری اسلامی ایران در این عرصه و توانمندی های موجود، ارتقای جایگاه این حوزه در مناسبات تهران و مسکو را مهم خواند.
در جریان سفر هیات بلندپایه علمی و فناوری ایران به ریاست ستاری به مسکو، چند توافقنامه همکاری در این عرصه از جمله درباره نانو، بیوتکنولوژی، هوافضا، هوایی و همکاری علمی با موسسه تحقیقات بنیادین روسیه وابسته به دانشگاه بزرگ MGO امضا شد.
ستاری در جریان سفر به مسکو با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری، «دنیس مانتوروف» وزیر صنعت و تجارت، «دیمیتری راگوزین» معاون امور دفاعی نخست وزیر و «فوروسنکو» دستیار علمی رییس جمهوری روسیه دیدار و در باره گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه علمی و فناوری مذاکره کرد.
هیات ایرانی همچنین در سفر چهار روزه خود به مسکو که امروز (پنجشنبه) پایان می یابد، از نمایشگاه بزرگ بین المللی هوافضای ماکس 2015شامل تسلیحات و صنایع دفاعی، هوایی و هوافضا عرضه شده به وسیله 800 شرکت از 40 کشور جهان از جمله شرکت های ایرانی دیدن کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =