آخرین اخبار از حمله بوکوحرام به یک روستا/191 زن و کودک ربوده و 35 تن کشته شدند

منابع امنیتی نیجریه روز پنجشنبه اعلام کردند که در جریان حمله جدیدی از گروه تروریستی بوکوحرام به منطقه بورنو در شمال شرقی این کشور، بیش از ۱۰۰ زن و دختر ربوده شده و ۳۵ نفر از مردم محل کشته شده اند.

 

 

به گزارش خبرانلاین روز گذشته گروه تروریستی بوکوحرام که در نیجریه اعلام خلافت کرده است با حمله به یک روستا بیش از 100 نفر از جمله کودکان و زنان را ربود و 35 نفر را کشت رسانه ها از افزایش کشته ها خبر می دهند.

در این زمینه خبرگزاری ایرانا نوشته است :جهان هنوز حمله تروریستی طالبان به مدرسه ای در پیشاور پاکستان که 140 دانش آموز در آن کشته شدند را فراموش نکرده، این در حالی است که مهاجمان مسلح به پاکستان و نیجریه هر دو وابسته به داعش و مخالف آموزش هستند.

'ماینا چیبوک' یکی از اهالی روستای گومسوری گفت: تروریست های مسلح بوکو حرام با حمله به این روستا، اهالی آن را یکجا جمع کرده و 35 تن را با شلیک گلوله از پای درآورده و 100 زن و کودک را ربوده سوار بر کامیون به مکان نامعلومی بردند اما یکی از مقامات محلی شمار ربوده شدگان را 191 تن ذکر کرد.

جیبوک افزود: تروریست های بوکوحرام یک مرکز پزشکی دولتی، چندین خانه و مغازه را به آتش کشیدند.

یک منبع امنیتی با تایید حمله گفت: تروریست های مسلح بوکوحرام رئیس روستا را به قتل رسانده اند.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از یورونیوز، بوکو حرام در فرهنگ محلی به معنای گناه بودن آموزش به سبک غرب است و در جریان عملیات این گروه که ادعای استقرار خلافت در نیجریه دارد، تاکنون هزاران نفر کشته و صدها تن ربوده شده اند.

در ماه آوریل امسال نیز گروه بوکو حرام با حمله به یک دبیرستان دخترانه در روستای چیبوک در مرز نیجریه و کامرون، بیش از ۲۰۰ دختر را ربود و بعد اعلام کرد که آنها را برای بردگی فروخته است.

تکرار حمله ها و آدم ربائی های بوکوحرام، توان نیروهای امنیتی نیجریه برای حفاظت از مردم در این کشور نفتخیز آفریقا را بشدت زیر سئوال برده است.

حمله تروریستی آوریل گذشته بوکوحرام به یک دبیرستان دخترانه در روستایی در نزدیکی مرز نیجریه و کامرون و ربودن بیش از 200 دانش آموز دختر و تهدید به فروش آنها در صورت آزاد نشدن زندانیان وابسته به این گروه تروریستی با نامعلوم بودن سرنوشت دختران ربوده شده و احتمال اجبار آنها به اجرای حمله های انتحاری و تهدید به کشتن خانواده آنها همراه است.

این حمله روز یکشنبه صورت گرفته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    6 0
    کی تموم میشه این چیزا