فارس نوشت:

گروهی از هکرهای اینترنتی با حمله به سیستم‌های سازمان آیکان که مدیریت اینترنت را در دست دارد توانستند به بخش‌های مدیریتی آن دسترسی پیدا کنند.

به نقل از دارک ریدینگ، با توجه به مسئولیت خاص آیکان برای مدیریت دامنه های اینترنتی موفقیت حملات هکری به آن می‌تواند تبعات فراوانی داشته باشد.

ظاهرا هکرها با ارسال ایمیل های فریبنده ای برای برخی کارکنان آیکان و انجام حملات موسوم به پیشینگ توانسته اند اطلاعات ضروری را برای اجرای حمله هکری موفق به دست اورند. آیکان با صدور بیانیه ای اعلام کرده که در حال تحقیق بر روی این موضوع است و اظهار داشته که به نظر می رسد شبکه آن قربانی حملات پیشینگی شده که از ماه نوامبر گذشته صورت گرفته است.

این ایمیل ها از آن جهت موجب فریب کارکنان آیکان شده که از طریق دامنه هایی که ظاهرا متعلق به آیکان بوده اند ارسال شده اند. از جمله بخش هایی که هکرها توانسته اند به آن نفوذ کنند می توان به (Centralized Zone Data System (CZDS اشاره کرد. این سیستم حاوی فایل هایی است که در آنها داده های توضیح دهنده اسامی دامنه (Top Level Domains (TLDs ذخیره شده اند.

هکرها از همین طریق توانسته اند به اطلاعات دیگری مانند اسامی مالکان دامنه ها، آدرس پستی و ایمیل و همین طور شماره تلفن های آنها دسترسی پیدا کنند. تحقیقات در مورد عوامل این حملات و میزان خسارات وارده ادامه دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    5 0
    حملات پیشینگ؟؟؟ دادید کی براتون ترجمه کرده؟ فیشینگ درسته. به حملاتی می گن که کاربر فکر می کنه در سایت خاصیه در حالی که در اصل در نسخه fake اون هست.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    1 0
    اطلاعات مانند اسامی مالکان دامنه ها، آدرس پستی و ایمیل و همین طور شماره تلفن های آنها نیازی به هک نداره و براحتی و کاملا قانونی از طریق "هویز" دامنه میشه بدست آورد