فارس نوشت:

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه ۶۰۰ پروژه نیمه تمام آب رسانی در کشور وجود دارد، گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی آب برای سال ۹۴ پیش بینی شده است.

رحیم میدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سئوال که چه تعداد پروژه نیمه تمام آب رسانی در کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر بالغ بر 600 پروژه نیمه تمام آب رسانی در کشور وجود دارد که با روند کنونی تخصیص اعتبارات 14 سال برای تکمیل این پروژه‌ها زمان نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: خرید تضمینی آب از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از مهمترین اولویت های وزارت نیرو است که امسال 100 میلیارد تومان برای آن تخصیص یافته است.

معاون وزارت نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد: 500 میلیارد تومان برای خرید تضمینی آب مصرفی کشور در سال 94 پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ساختار اقتصاد آب معیوب است، یادآور شد: اگر صنعت آب صنعت خوداتکایی بود و می‌توانست هزینه‌های خود را تامین کند، در نگهداری تاسیسات خود و سرمایه‌های ملی نیز محتاج یارانه و کمک نمی‌شد و بهتر از این عمل می‌کرد.

میدانی ادامه داد: در زمان حاضر، بیشتر فعالیت‌ها در قالب خرید تضمینی است و بودجه ردیف تضمینی آب و پساب در بودجه سال آینده پنج برابر شده است؛ در این بخش به‌ازای هر واحد ردیف تضمینی می‌توان 10 واحد سرمایه‌گذاری جذب کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =