ایسنا نوشت: منابع امنیتی در رژیم صهیونیستی مدعی شدند که روسیه اخیرا ساخت شهرک نظامی بسیار وسیعی را در خاک سوریه آغاز کرده است.

الکسی فشمن، تحلیلگر امور امنیتی و نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه اخیرا با ساخت این شهرک نظامی در جنوب شهر لاذقیه توافق کرده‌اند. این توافق‌نامه تا حد زیادی شبیه توافق نامه‌ای است که 25 اوت گذشته میان دو کشور امضا شده بود و براساس آن به ارتش روسیه اجازه داده شد از فرودگاه "حمیمیم" برای حملات علیه داعش استفاده کند.

کارشناسان روس پیشتر به شهر ساحلی لاذقیه رسیده بودند و مستقیما اداره فرودگاه را در دست گرفتند. به گفته منابع آگاه روسی پوتین خواهان حفظ توازن نظامی در سوریه و ممانعت از فروپاشی ارتش سوریه است تا حل و فصل سیاسی و تشکیل هیئت انتقالی بر اساس بیانیه ژنو را اجرایی کند.

بنا به نوشته این روزنامه عبری زبان، گروهی از افسران و سربازان روس اواخر اوت گذشته به پایگاه حمیمیم رسیدند و و زیرساخت فرودگاه و پادگانی برای خلبانان و سربازان که تعدادشان احتمالا به 3000 نفر می‌رسد در اراضی وسیعی از سوریه ایجاد شد.

یدیعوت در ادامه نوشت: گزارشی از سوی مجله "فارن پالسی" منتشر شد که در آن آمده تحلیلگران تصاویر و فایل‌های ویدیویی را در دست دارند که نشان می‌دهد نیروهای روسی و خودروهای زرهی آن‌ها در سوریه حضور دارند.

به گفته منابع امنیتی مذکور، شهرک نظامی که روسیه در حال ساخت آن است مساحتی به طول ده‌ها کیلومتر را دربر می گیرد. براساس توافق میان دمشق و مسکو به هیچ سوری اجازه داده نمی‌شود که وارد شهرک جدید شوند و این شهرک بسیار "محرمانه" خواهد بود. به گفته این منابع تنها با اجازه مسئول این شهرک، سوری‌ها می‌توانند وارد آن شوند.

این منابع اسم این شهرک را "روسیه کوچک" گذاشته‌اند و معتقدند که ایجاد این شهرک به معنای این است که سربازان روس برای سال‌های طولانی در سوریه باقی خواهند ماند.

به گفته فشمن آنچه که موجب نگرانی تل‌آویو شده این است که ایجاد این شهرک چند پیام را برای طرف‌های مختلف از جمله تل آویو دارد مبنی بر اینکه اگر خواهان اقدام نظامی چه زمینی، چه دریایی و چه هوایی هستید باید حداقل دو بار فکر کنید چراکه مسکو در برابر چنین اقدامات نظامی ساکت نخواهد نشست.

وی به نقل از منابعی در نهاد امنیتی اسرائیل اعلام کرد که دستگاه اطلاعات اسرائیل معتقد است مذاکرات ژنو هرگز به حل سیاسی بحران سوریه منجر نخواهد شد.

یدیعوت نوشت: حضور نظامی روسیه در سوریه پیامد منفی برای اسرائیل ندارد، بلکه برعکس می‌تواند مانع حملات حزب‌الله علیه اهداف اسرائیلی شود.

26150

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علوي ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    50 17
    در كنار آمريكاي كوچك روسيه كوچك ضروري است
    • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      21 13
      دقیقا، آفرین
    • سوری A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      4 12
      ایران بزرگ همه ی این کوچولوها رو میبلعه نگران نباشید.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    1 5
    کوچلوتم
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    5 10
    کوچولو ها را ول کنید خط آخر را بخوانید برای ما مهمتره: "دیعوت نوشت: حضور نظامی روسیه در سوریه پیامد منفی برای اسرائیل ندارد، بلکه برعکس می‌تواند مانع حملات حزب‌الله علیه اهداف اسرائیلی شود."
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    6 13
    روسیه بین مسلمانان منفوراست وراه بجائی نمیبرد
  • علی A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    4 9
    همانطور که خودتان در پاراگراف آخر نوشتید آمدن روسیه به منطقه به نفع اسرائیل است چون اسرائیل در مرزهای خود دشمنی بجز حزب الله ندارد و با حضور روسها دیگر حزب الله آزادی عمل گذشته را نخواهد داشت . فراموش نکنیم در 1948 که اسرائیل اعلام موجودیت کرد اولین کشوری که اون رو به رسمیت شناخت روسیه بود و در جنگ 1956 که ارتش اسرائیل با کمک چتربازهای انگلیسی و فرانسوی کانال سوئز رو تصرف کردند روسیه بعنوان متحد مصر در حال تماشا بود و اگر نبود تهدید اتمی امریکا، کانال سوئز اکنون در اختیار اسرائیل بود.