تسنیم نوشت:شرکت پست با تعدیل هزار و 700 نیروی پستی، باعث افزایش بیش از 30 درصدی حقوق کارمندان پستی طی یکی دو مرحله و همچنین ایجاد بیش از هزار شغل شد.

سیدمجتبی نصیری -معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت پُست- اخیرا با بیان اینکه در چند سال گذشته با توجه به افزایش خدمات شرکت پست شاهد افزایش کارآفرینی و ایجاد بیش از هزار شغل توسط این شرکت بوده‌ایم، اظهار کرد: پست یک صنعت خدماتی است و خدمات نیز نیروی زیادی به کار می‌گیرد که این امر امروز در پست بیشتر از گذشته با توجه به گسترش خدمات به چشم می‌خورد.

اما نباید فراموش کنیم که این شرکت تا سال گذشته دچار زیان انباشت و ضرردهی بود و همین یک قلم مانع واگذاری آن در بورس (خصوصی‌سازی) شد.

به گفته وزیر ارتباطات این شرکت تا سال گذشته 370 میلیارد تومان زیان انباشته داشت اما توانست از پس آن برآمده و حتی به کمی سوددهی نیز برسد.

نکته قابل تأمل در صحبت‌های معاون شرکت پست ایجاد بیش از هزار شغل توسط شرکت پست به واسطه افزایش خدمات است؛ در حالیکه راهکار حسین مهری -مدیر عامل شرکت پست- برای جبران زیان‌دهی و عبور از سختی‌ها در سال گذشته تعدیل نیروی انسانی بود.

در واقع شرکت پست با تعدیل 1700 کارمند پستی توانست بخشی از زیان‌ها را جبران کرده و به گفته محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- بیش از 30 درصد بر حقوق کارمندان این شرکت دولتی بیفزاید.

اکنون شبکه پستی کشور با 15 هزار نیرو به کار خود ادامه می‌دهد و طبق گفته وزیر ارتباطات امسال نیز حقوق کارمندان این بخش بیش از 35 درصد افزایش یافته است.

وی نوید سوددهی و افزایش درآمد این شرکت تماما دولتی را هم بعد از افزایش‌های پی در پی حقوق کارمندان پستی داده است؛ پس کارمندان پست با این نوید می‌توانند به روال افزایش حقوق‌ها برای چندمین بار امیدوار باشند اما فراموش نکنند که اولین راهکار دولت برای افزایش حقوق پستی‌ها تعدیل نیروی انسانی بود.

با توجه به اینکه قرار است بعد از تصویب اساسنامه شرکت پست و تبدیل آن به شرکت ملی پست، پروانه اپراتورهای دیگر پستی نیز اعطاء شود و دولت دست به ایجاد فضای رقابتی بزند، بنابراین سرویس‌گرای و ارائه خدمات ارزش افزوده تنها راهکار بقای پست دولتی در شهرهای بزرگ خواهد بود در غیر اینصورت توسط رقیب پس زده می‌شود و تنها باید به ارائه خدمات در نقاط دور افتاده و کمتر توسعه یافته چشم بدوزد.

تحقق چنین شرایطی نه تنها می‌تواند هرگونه افزایش حقوق و مزایایی را بایکوت کند بلکه بحث تعدیل نیرو را به شکل جدی‌تری در دستور کار دولت قرار دهد.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =