برخی از کاربران سرویس مشکلات مردم گلایه کرده اند که چرا تاکسی های پراید مسافر سوار می کنند. اینطور که پیداست آنها می خواهند پراید هم مانند تیبا از سیستم تاکسیرانی تهران حذف شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تنگ و کم جا بودن برخی از خودروهای کوچک مانند پراید و تیبا، باعث شده تعدادی از مخاطبان اعتراض کنند چرا مسئولان تاکسی رانی اجازه می دهند هنوز تاکسی پراید در خیابانهای تهران باشد.
یکی از این مخاطبان نوشته: هیچ کدام از مسئولان تاکسیرانی کشور اجازه می دهد تا عضوی مونث از خانواده خود با دو نفر نامحرم در صندلی عقب پراید سوار شوند؟ آنچه بر خود نمی پسندید بر دیگران نیز نپسندیم. چرا قانون ظرفیت خودرو را رعایت نمی کنید؟
در مقابل او، یکی دیگر از مخاطبان استدلال کرده که اگر کسی از تنگی جا ناراحت است، سوار تاکسی پراید نشود. او نوشته: مصداق بارز از آب گل آلود ماهی گرفتن...مگه چند تا تاکسی پراید داریم؟شما که نسبت به نزدیک شدن هر مرد تا حریم دو متری خانواده ت حساسی میتونی بفرمائید که ایشون سوار تاکسی پراید نشن به همین راحتی...همین مونده دلواپس این مورد باشید.کاسه های داغ تر از آش....
سوای لحن نامناسب این خواننده که در پاسخی اینگونه استدلال کرده هر کسی ناراحت است، سوار نشود، واقعیت این است که شورای عالی ترافیک، در مقابل تاکسی شدن خودروهای کوچک، مخالفت کرده و حتی پارسال اجازه نداد خودروی تیبا که همان به روز شده پراید است، وارد ناوگان تاکسی رانی کشور شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: هرچند تیبا خودروی مناسبی برای حمل و نقل شهری محسوب می‌شود اما، شورای عالی ترافیک با ورود این خودرو به چرخه حمل و نقل عمومی مخالفت کرد و سمند و پژو همچنان تاکسی باقی می‌مانند.
بحث بر سر حضور خودروهای کوچک و کم جا زمانی جدی شد که کارشناسان بر سر این مهم که چه خودرویی می‌تواند در خطوط تاکسیرانی جایگزین مناسبی برای سمند و پژو405 شود، بحث و کنکاش کردند. حتی شرکت سایپا خود را آماده کرده بود تا به سفارش ستاد حمل و نقل و سوخت کشور ۲۰ هزار تاکسی جدید تیبا وارد ناوگان تاکسیرانی کشور کند.
ولی سال گذشته میثم مظفر مدیرعامل تاکسیرانی تهران اعلام کرد: تیبا برای حمل و نقل عمومی کشور استفاده نخواهد شد و شورای عالی ترافیک، متولی اصلی این تصمیم‌گیری با تبدیل تیبا به تاکسی موافقت نکرد.
به گفته او از لحاظ کارشناسی سازمان تاکسیرانی نیز معتقد بود که تیبا استانداردهای مورد نیازی که برای فعالیت یک خودرو در چرخه حمل و نقل عمومی نیاز است را دارا نیست.
با این وجود سال گذشته مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا و رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهر تهران تفاهم نامه همکاری امضا کردند. سعید مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفته بود: هدف سایپا کیفی سازی و ارائه محصولات جدید با درصد ساخت بالا است، ضمن اینکه قرار است تیبا را نیز به ناوگان تاکسیرانی اضافه کنیم، چرا که بخش عمده ای از صادرات سایپا به خارج کشور به منظور ورود این خودرو به ناوگان تاکسیرانی کشورهای هدف انجام می شود.
ولی از آخرین یافته هایی که از رصد اخبار تاکسی رانی و همچنین صحبت با رانندگانی که دارای تاکسی فرسوده آماده تحویل هستند، اینطور برداشت می شود که ورود تیبا و سایر خودروهای کوچک مانند پراید به حمل و نقل عمومی تهران، فعلا مقدور نیست.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    تو رو خدا یکی به داد من بدبخت برسه ۰۰۰من بدبخت کارمند قراردادی هستم و بخاطر درسم و کارم مجبورم هر چند روز یکباراز ههمدان برام تهران۰عوارضی ها واقعا دارند به مردم ظلم میکنن۰اتوبان ساوه نهایتا ۲۰۰ کیلومتره ولی ۵ تا عوارضی گذاشتن و هر چند وقت یکبار هم گرون میشه الان هر عوارضی چیزی بین ۴ تا ۲۰ هزار تومان از هر ماشین میگیره
  • بی نام RO ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    1 0
    این ماشین های اشغال رو یک جوری می خوان بفروشن.