انتخابات نظام مهندسی، امسال با حواشی بسیار زیادی همراه بود. از بخشنامه وزیر راه و شهرسازی درباره منع حضور دولتی ها در انتخابات تا ناتمام ماندن انتخاباتی که دیروز برگزار شد در ۳ استان.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش درآمد انتخابات مجلس دهم، این ماه، انتخابات سازمان نظام مهندسی کشور بود. انتخاباتی که مشکلات و حرف و حدیث زیادی داشت و باعث شد در سه استان، انتخابات ناتمام بماند. انتخاباتی که برای اولین بار در کشور به صورت الکترونیک برگزار شد.

خواننده ای به نام حامد بیگ زاده در این باره نوشته: لطفا امروز94/7/16 به یکی از شعب اخذ رای جهت انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران رفته و مشکلات گسترده آن را از مسئولین پی گیری کنید :
1 عدم همخانی رای های نوشته شده و چاپ شده 2 قطعی سیستم رای گیری تا ساعت 10.15 امروز صبح 3اجازه ندادن سیستم جهت ثبت بیش از 7 رای از 25 رای بدیهی این مشکل در سطح کشور گزارش شده است و شائبه تقلبات گسترده وجود دارد .


انتخاباتی که تمدید شد

بر اساس اطلاعات واصله از استان‌های مختلف کشور روند برگزاری انتخابات دیروز در ساعات ابتدایی آن به دلیل مشکلات فنی در سیستم نرم‌افزاری با تاخیر کمتر از یک ساعت و بیش از دو تا سه ساعت در برخی از استان‌ها مواجه شد که با تلاش تیم اجرایی در مرکز استان‌ها مشکلات به مرور برطرف شد و انتخابات در ۲۸ استان کشور انجام شد.
همچنین با اعلام مشکلات پیش‌آمده در برگزاری انتخابات، منوچهر شیبانی‌اصل رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی ساختمان و مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ای به روسای دستگاه نظارت استان‌های سراسر کشور اعلام کرد: در راستای صیانت کامل از آرای اعضای سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان استان‌ها با توجه به برخی مشکلات پیش‌آمده در فرآیند رای‌گیری الکترونیکی انتخابات در بعضی از استان‌ها، در صورتی که هیات اجرایی استان مشکل موجود را با نظر دستگاه نظارت استان قابل رفع ندانسته و از صحت کامل فرآیند رای‌گیری اطمینان لازم را حاصل ننماید، مجاز است حسب نصوص مندرج در آیین‌نامه اجرایی قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۵ انتخابات روز جاری (مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۱۶) را لغو نموده و در روز پنجشنبه مورخ ۹۴/۰۷/۲۳ آن را برگزار نماید.
با اعلام به موقع رئیس دستگاه نظارت ۲۸ استان کشور برگزاری انتخابات را در استان‌های خود ادامه دادند و با تمدید ساعات برگزاری انتخابات از لغو آن در استان جلوگیری کردند و تنها استان‌های تهران، گیلان و فارس به دلیل تعداد داوطلبان زیاد خود از ادامه انتخابات صرفنظر کردند و برای سه استان مذکور ادامه انتخابات به روز پنج شنبه هفته آتی مورخ ۹۴/۷/۲۳ موکول شد.
با اعلام لغو انتخابات در استان تهران هیات‌اجرایی و هیات‌نظارت استان تهران دیروز صورتجلسه خود را مبنی بر لغو انتخابات منتشر کرد.
گزارشها نشان می دهد این انتخابات که به عنوان نخستین انتخابات در سطح کشور بصورت کاملا الکترونیکی برگزار می‌شد در چند حوزه از بعضی از استان‌ها مواجه با مشکل شد که باعث لغو انتخابات در ۳ استان و به تعویق افتادن رای دادن مهندسان کشور شده است.

 


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش EU ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    2 0
    خیلی از کسانی که آمده بودند و رای دادند دیگر نخواهند آمد و در نهایت انتخابات حداقلی صورت خواهد گرفت مکان انتخابات در شهر رشت بسیار نا مناسب و بدور از شان مهندسین انتخاب شده بود . با اینکه هوا شناسی پیش بینی باران در گیلان کرده بود هیچ تمهیدی دیده نشده بود . خوب شد که کنسل شد وگرنه با بارانی که در رشت آمد کمدی انتخابات امسال تکمیل میشد .
  • بی نام A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 2
    امتحان نظام مهندسی را پیگیری کنید با چندین سال کار اجرا وطراحی نمیشه قبول شیم چون بک سری کناب راباید به سبک کنکور بخونیم ولی فارغ تحصیلان بیکار چون وقت دارند کتابها را میخوانند قبول میشوند ولی انها تجربه اجرا ندارند واین برای اینده نظارت خطرناک است سازمان سنجش به سبک کنکور برگزار می کند بنظرم باید سوالات وطراحی دست سازمان نظام مهندسی باشد نه سنجش همه جیز را بچه بازی کرده اند لطفا پیگیر باشید
  • اشکان IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 0
    انتخابات نظام مهندسی برای اولین بارسیستم رای گیری اینتروننتی استفاده که مشکلاتی داشت. در تهران و شیراز انتخابات کنسل شدما هم در بوشهر همین مشکلات رو داشتیم ولی انتخابات ادامه پیدا کرد دو ساعت و نیم سیستم قطع بود در شهرستانها و بعد اسامی کاندیداهای برق و مکانیک جابه جا بود و پایان رای گیری یک ساعت و نیم سامانه آمارگیری مشکل پیدا کرد و بعد نتایجی عجیب اعلام شد که هنوز همه اعضاء در شکی بزرگ بسر میبرند آیا احتمال هک شدن سایت وجود دارد؟ آیا سامانه امنیت داشته؟ همه اعضاء نظام مهندسی نسبت به مشکلات سامانه معترض هستند ما خواستار بررسی هستیم ‪
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 1
    باتوجه به قطع بودن دو ساعت و نیم سامانه در شهرستانها و ریزش فراوان آرا و کم شدن مشارکت و قطعی مکرر سامانه خواستار بررسی جدی می باشیم
  • اکبری IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 1
    باتوجه به قطع بودن دو ساعت و نیم سامانه در شهرستانها و ریزش فراوان آرا و کم شدن مشارکت و قطعی مکرر سامانه خواستار بررسی جدی می باشیم