۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
آسکاریس خانواده

از زمانی که جرقه های نزاع و کج خلقلی ها برای نهایتی به نام طلاق شروع به آتش زدن بنیان خانواده می کنند ، چیزی شبیه آسکاریس با همان خصوصیت ها روح فرزندان و حتی خود والدین و زوج ها را آلوده می کند ، آلودگی که در نهایت اسب های جبران ناپذیری را بر جای خواهد گذاشت.

به گفته ي مدير كل آمار و اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال ( سايت تابناك مورخ 30/01/94 - كد خبر 492620 ) در هر ساعت 19 مورد طلاق ثبت مي شود ، اين امار دردناك براي كشوري كه يكي از الگوهاي تاريخي مهد تمدن بشري است و مزين به آميزه هاي اخلاقي و غني اسلامي است ، به سان زخمي وحشتناك بر پيكره ي فرهنگ خود را نشان مي دهد.

كمي دقت نشان مي دهد كه در هر ساعت چند كودك طلاق دچار جنايتي بر آينده ي تاريك خود خواهند بود كه در آن شايد كمترين نقشي را هم نداشته باشند و يا چند زن و مرد با عاطفه و روحيه اي رنجور بجاي خواهند ماند ، و يا چند خانواده به طور مستقيم و غير مستقيم در گير جريانات پيدا و پنهان بعد از جدايي خواهند بود؟

طلاق كه به قولي منفور ترين حلال نزد پروردگار است ، بنظر فقط براي جلوگيري از "قتل نفس" حرام اعلام نشده ، اما اين مهم جايي براي كم كاري و اهمال براي دست اندركاران مقوله فرهنگ يك جامعه نمي گذارد . نهاد هايي كه بعضا تعدادشان از انگشتان دو دست هم فراتر رفته و هر كدام به تنهايي ضمن صرف بودجه هاي هنگفت ، داعيه ي تاثير گذاري بر انواع موئلفه هاي فرهنگي را هم داشته و دارند!

كودكاني كه اكنون داريم ، قرار است فردا با كدام معضلات و مشكلات و آسيب ها دست و پنجه نرم كنند؟ مسكن و بيكاري و ركود و تورم ، يا افزايش طلاق و كاهش ازدواج و نرخ رشد مواد مخدر و كودكان كار و ساير بزه هاي معمول و خلق الساعه ي اجتماعي را ؟ شايدم بايد با همه ي اينها ...

اين چيزي نيست كه ما از گذشتگانمان به ارث برده باشيم و بخواهيم براي آيندگانمان باقي بگذاريم .فرهنگ با سخنراني و دستور و فرمايش درست نمي شود ، همتي همگاني لازم است باور كنيد بايد تمام نهاد هاي اجتماعي ، خانواده ها و معلمان و مدرسان و دانشگاهيان و حوزويان و ... با همفكري و مساعدت يكديگر در ارائه ي راهكارهاي عملي و عاجل جلوي چنين ويراني هايي را بگيرند.قطعا جامعه ي سياست زده ي امروزي ايران مدت زيادي با فاجعه ي انساني از همگسيختگي خانوادگي فاصله ندارد.      

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =