موضوع شکایت احمدی نژاد از معاون اول دولت و استقبال دفتر جهانگیری از ارائه مستندات به دادگاه در نشست هفتگی سخنگوی دولت هم خبر ساز شد.

محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوال خبرآنلاین مبنی بر اینکه ارزیابی شما از اين شکایت چیست و چرا ارائه مستنداتی از تخلفات دولت گذشته منوط به طرح شکایت از دولت شده است؟، اظهار داشت: بعد از اینکه دولت یازدهم فعالیت خود را اغاز کرد، عده ای انتظار را داشتند که ما اسناد تخلفات دولت قبل را اعلام کنیم. دراین صورت تمام روزهایی که مردم در انتظار کنترل تورم و افزایش رشد اقتصادی بودند، صرف دعوا و مشاجره می شد و وقت کشور گرفته می شد! به همین دلیل این سیاست را دنبال نکردیم.

وي افزود: البته ما به وظیفه قانونی خود نسبت به ارسال مدارک تخلفات دولت قبل به دادگاه عمل کرده ایم.

سخنگوي دولت با اشاره به اينکه جهانگیری رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است که هر دو هفته یک بار جلسات اين ستاد را با حضور مقامات عالی دستگاهای مختلف از جمله دستگاه قضایی برگزار می کند، ادامه داد: بنابراین اطلاعات ایشان درباره تخلفات دولت قبلی بسیار دقیق است. ما استقابل می کنیم از مسئولین دولت قبلی قبول مسئولیت کنند و به دادگاه بیایند و توضیحات و مدارک خود را اعلام کنند.

وی در خصوص اقدامات دولت در رابطه با سیل اخیر نيز اظهار داشت: هفته گذشته بعد از وقوع این رویداد، کارگروهی از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور مشخص شد تا ابعاد این رویداد را بررسی کند. این کارگروه موظف است همه قصورها در این رویداد غم انگیز را بررسی کند. هم میزان خسارات و اقداماتی که باید انجام شود و هم تشخیص اقداماتی که می شود با انجام آنها جلوی این حوادث را گرفت.

نوبخت تاکید کرد: قطعا بر مبنای گزارش این کارگروه مقصرین و متخلفین این حادثه به قوه قضاییه معرفی خواهند شد و بدون تردید قوه قضاییه به وظایف قانونی خود عمل خواهد داد. اگر برخورد با مقصرین در اختیارات دولت باشد هم یقینا دولت با مقصرین برخورد خواهد کرد.

سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به سوالي با بيان اينکه «در رابطه با گم شدن دکل ها دستگاه های نظارتی پیگیر هستند»، ادامه داد: اتفاقا در جلسه گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از دستگاه ها گزارش ریز این موضوع را ارائه داد که این تخلف چگونه و به چه ترتیبی انجام شده است. بعد از تکمیل و نهایی شدن این گزارش حتما مراجع مربوطه گزارش آن را اعلام خواهند کرد.

او در پاسخ به سوال ديگري گفت: رسانه ملی باید زیر نظر سه قوه اداره شود. ما هیچ انتظار دیگری نداریم جز اینکه رسانه ملی در جایگاه ملی عمل کند و از اتخاذ یک سلیقه سیاسی پرهیز کند.

به گفته نوبخت، این حرف درستی است که برخی سعی می کنند تناظری میان رویدادهای قبل و الان برقرار کنند. اگر بابک زنجانی در دولت قبل بوده الان هم می گردند تا یک بابک زنجانی در این دولت پیدا کنند.اما مردم نسبت به این ها آگاه هستند و قوه قضاییه به درستی در رابطه با این اقدامات و ادعاها برخورد خواهد کرد.

تهيه طرحي براي استيضاح برخي وزراي دولت در مجلس، سوال ديگري بود که در نشست خبري امروز نوبخت عنوان شد و او در پاسخ گفت: استیضاحی که در مجلس بررسی می شود هیچ تاثیری در رابطه دولت با مجلس نمی گذارد و این مسائله قبلا هم بوده است. البته انتظارات ما از مجلس در جای خود باقی است.

 

 

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =