رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: همه لوازم پیشرفت را در اختیار داریم اما تجمیع این عوامل به یک مدیریت مبتکر و سرمایه گذاری‌های خلاقانه نیاز دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان کردستان با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران در دوران پس از تحریم، اقتصاد رقابتی است، گفت: همان تعاملی که ما را در مذاکرات هسته‌ای به پیروزی رساند باید در عرصه اقتصاد نیز به کار گرفته شود و لازمه شکوفایی اقتصاد پرهیز از انحصار و تنگ نظری است.

وی با بیان اینکه یکی از تصمیمات موثر دولت تدبیر و امید از آغاز کار، تقویت صندوق شکوفایی و نوآوری بوده است، گفت: استان کردستان از جمله استان‌هایی است که نیروی انسانی متخصص جزو مزیت‌های رقابتی اقتصاد آن است و لذا می‌تواند در حوزه اقتصاد دانش بنیان پذیرای سرمایه گذاران باشد چنانکه در عرصه گردشگری نیز پتانسیل‌های بالایی دارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور حضور در اقتصاد جهانی را از دیگر الزامات شکوفایی اقتصادی کشور ذکر کرد و اظهار داشت: استان‌های مرزی در استفاده از ظرفیت‌های خود برای تعامل با بازار جهانی موقعیت بهتری دارند چراکه امروز جز با نگاه مشارکتی سهیم شدن در توسعه یکدیگر نمی‌توان به پیش رفت لذا ایران و عراق به عنوان دو همسایه باید به صورت اقتصادهای مکمل و همراه گام بردارند که این فرصت مناسبی پیش روی اقتصاد کردستان است.

نهاوندیان تقویت تشکل‌های اقتصادی علاوه بر بنگاه‌های اقتصادی را از لوازم ضروری موفقیت تعامل اقتصادی بین ایران و سایر کشورها برشمرد و تصریح کرد: دولت برای تقویت تشکل‌های اقتصادی عزم جدی دارد و خود تشکل‌‌های اقتصادی نیز باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی گفت: برگزاری منظم جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به عنوان یک تدبیر و ابتکار قانونی ابزار مناسبی برای انتقال نظرات بخش خصوصی به دولت و فائق آمدن بنگاه ها و تشکل های اقتصادی بر پیچیدگی های بوروکراتیک در نتیجه تقویت تشکل های اقتصادی است.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در ابتدای این نشست نیز با ابراز خرسندی از اینکه اولین سفر پس از لغو قطعنامه‌های تحریمی به کردستان انجام می‌شود، گفت: در نوزده همایش گذشته که با موضوع توسعه و سرمایه گذاری استان‌ها انجام شده است، همواره با سرمایه امید سخن گفته و کار را دنبال می‌کردیم؛ همواره از ضرورت دفع و رفع تحریم و لزوم داشتن برنامه و آمادگی برای دوران پس از تحریم سخن گفتیم.

نهاوندیان با ابراز خوشحالی از اینکه امروز در حالی در بیستمین همایش توسعه و سرمایه گذاری استان‌ها سخن می‌گوییم که به لطف خدا و با دعا و مقاومت مردم مصمم و امیدوار ایران، تحریم‌ها درهم شکسته است، اظهار داشت: امروز باید برای جهش پس از تحریم و آفریدن دوره شکوفایی تلاش کنیم و شکر این نعمت خدا که ملت ایران توانست با عزتمندی و حفظ حق پیشرفت خود در همه زمینه‌ها از جمله در عرصه هسته‌ای زنجیرهای تحریم‌های ظالمانه را از دست و پای خودش باز کند این است که در مسیر رشد شتابان و توسعه همه جانبه گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه پس از این، کار مهم و اصلی برعهده فعالان اقتصادی است، تصریح کرد: اگر تاکنون در میدان دیپلماسی مردان دانشمند و کار بلد این ملت در حال تلاش بودند امروز نوبت اهالی و فعالان اقتصادی است که استعدادهای فراوان این سرزمین را شکوفا کنند.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه در همه ایران ازجمله کردستان استعداد و ظرفیت‌های چشمگیری برای پیشرفت در اختیار داریم و وضع فعلی از جمله در کردستان که یکی از بالاترین آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد به هیچ وجه شایسته ما نیست، خاطر نشان ساخت: همه لوازم پیشرفت را در اختیار داریم اما تجمیع این عوامل به یک مدیریت مبتکر و سرمایه گذاری‌های خلاقانه نیاز دارد و باید توجه داشت که در این مسیر رفع تحریم‌ها، رفع موانع است نه جایگزین تدبیر و تلاش ما.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =