۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۰
دورنمای اقتصاد ایران در سال ۹۴

نشست خبری همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال ۹۴ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این کنفرانس خبری، مدیر همایش، امیر رضا حسنی با اشاره به شرایط اقتصادی فعلی، به تشریح اهداف برگزار کنندگان همایش "دور نمای اقتصاد ایران در سال ۹۴″ پرداخت و گفت : سال ۱۳۹۳  با فراز فرودهای بسیار، در ابعاد اقتصادی در حال پایان است و برای تصمیم گیری فعالان اقتصادی در سال ۱۳۹۴  داشتن اطلاعات از ابعاد ششگانه موثر بر اقتصاد ایران، که شامل - آینده مذاکرات هسته ای ایران - سقوط جهانی قیمت نفت - رسیدن به رشد اقتصادی مد نظر در افق ۱۴۰۴  - تاثیرات بودجه انقباضی - کاستن از شتاب تورم و کاهش بیکاری، ضروری است.

حسنی با اشاره به اینکه  برخی از این اهداف در تعارض با یکدیگر هستند گفت : چالش جدی برای دولتمردان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران این است که بطور مثال ، چگونه می توان  سیاست انقباضی  در بودجه داشت،  اما در عین حال بدنبال توسعه و رونق کسب و کار بود.

مدیر همایش دور نمای اقتصاد ایران همچنین افزود: بعد از رشد چشمگیر شاخص بورس اوراق بهادار تهران، در ماه های اخیر شاهد ریزش فرسایشی آن بودیم، سیاست های دولت در ارتباط با صنایع حاضر در بورس نیازمند بازنگری جدی است، که این باز نگری در گرو گشایش در مولفه های کلان اقتصادی است که می توان از جمله مهمترین عوامل دراین بخش را  موضوع مذاکرات هسته ای دانست که نتایج حاصل از این مذاکرات با سرنوشت بازارهای مالی در سال ۱۳۹۴ گره خورده است.

وی افزود: از سوی دیگر رشد اقتصادی نیازمند توجه به بازارهای سرمایه و اجرای سیاستهای تشویقی و انبساطی است، که در مقابل بودجه انقباضی و سیاست های کنترل تورم قرار دارد. تحقق این اهداف در کنار هم با ابهاماتی همراه است. چشم انداز قیمت ارز در سال ۱۳۹۴ همچنان زیر سایه اعداد بودجه دولت و آینده مذاکرات هسته ای قراردارد. خروج از رکود در بازار مسکن به عنوان یک پناهگاه امن برای حفظ سرمایه هم یکی از دغدغه های فعالان این بازار است  که تحت تاثیر سیاست های عمرانی دولت در بودجه، نحوه اجرایی وام های مسکن قراردارد.

مدیر عامل موسسه اقتصاد ایرانیان تصریح کرد: در کنار دغدغه های فعالان اقتصادی به منظور برون رفت از چالش های موجود و چگونگی نحوه مدیریت سبدهای سرمایه گذاران، ما را بر آن داشت تا با حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از یکسو و تصمیم گیران در حوزه های کلان اقتصادی در سویی دیگر شرایطی برای ارتباط این عناصر کلیدی  در همایش دور نمای اقتصاد ایران فراهم آوریم.

در این نشست خبری همچنین  مصطفی زه تابیان دبیر همایش به تشریح محورهای این همایش پرداخت و گفت: در همایش دورنمای اقتصاد ایران که با همکاری کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران  برگزار می شود . بر آنیم تا با نگاهی جامع از دیدگاه صاحب نظران شرایط اقتصادی ایران در سال اینده را برای فعالان اقتصادی ، سرمایه گذاری و بازرگانی و تجاری بررسی و تحلیل کنیم . وی همچنین افزود همایش دور نمای اقتصاد ایران در سال ۹۴ در سه محور اصلی- بازار پول و سرمایه -  طلا و ارز و بازار مسکن با هدف، ترسیم دورنمای سرمایه گذار، استفاده بهینه وصحیح از منابع موجود؛ ایجاد محیطی مناسب به منظور تبادل نظر علمی وتخصصی ، رشد و ارتقاء دانش و سطح آگاهی فعالان اقتصادی، ارائه تحلیل های جامع از شرایط اقتصادی حال و اینده و شناخت روشهای موثرجلب مشارکت سرمایه گذاران درامر توسعه پایدار برگزار می شود.

دبیر همایش دور نمای اقتصاد ایران در سال ۹۴ همچنین ، ارائه راهکارهای مدیریت ریسک در سرمایه گذاری، بررسی دیدگاهها و تحلیل رفتار بازار ، ارائه راهکارهای علمی جهت استفاده از فرصت ها و هدایت سرمایه های سرگردان را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد . به گفته زه تابیان قرار است در این همایش  دکتر محمدرضا پورابراهیمی ،نماینده و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی - دکتر بهروز خدا رحمی  ، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران- سید کمال سید علی، مدیر عامل بانک ایران زمین - ابوالحسنی ،معاون اسبق وزیر امور اقتصادی در امور پول و بانک _  دکترحسین عبده تبریزی: مشاور وزیر راه و شهرسازی -  دکتر لله گانی ، مدیر عامل بانک توسعه - محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر و حجت الاسلام  مصباحی مقدم ، نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش های مختلف تحلیل های خود را ارائه کنند.

گفتنی است همایش "دور نمای اقتصاد ایران در سال ۹۴ "در تاریخ  چهارم اسفند ماه امسال در محل اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران برگزار می شود . 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منفی خور A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    1 1
    همانطور که دولت هم بیان کرده باید شرایطی که ممکن است مذاکرات به نتیجه نرسد را هم پیش بینی کرد چرا که مذاکره تنها یک طرف ندارد که کار را انجام شده بپنداریم به هرحال برای اقتصاد کشور آرزوی رونق و بهبود روابط بین المللی دارم