۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
شعرخوانی شاعران رضوی در شهری با تمدنی 3500 ساله

جشنواره شعر رضوی عربی در شهر شوش و در کنار مقبره شاعر بلندآوازه رضوی، دعبل خزاعی برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، همایون قنواتی، دبیر جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) که از سری برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در استان خوزستان، شهر شوش برگزار می شود، به عشق و ارادت عمیق مردم خطه خوزستان به اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: قوم عرب روحیه شاعرانه دارد و شعر دینی به ویژه در حوزه معارف رضوی در میان قوم عرب جایگاه ویژه ای دارد.

وی به جایگاه برجسته جشنواره شعر رضوی به زبان عربی(یادمان دعبل خزاعی) در میان مردم خوزستان اشاره و تاکید کرد: حداقل حدود 6 هزار نفر در اختتامیه این جشنواره شرکت می کنند و این برنامه همواره مورد استقبال مردم خوزستان به ویژه شهر شوش قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه شوش با سابقه تمدن 3500 ساله و به عنوان قدیمی ترین شهر جهان براساس اسناد تاریخی می تواند در سطح جهان مطرح شود بر اهمیت برگزاری جشنواره شعر رضوی به زبان عربی(یادمان دعبل خزاعی) در این شهر تاکید کرد و یادآور شد: این جشنواره در قلب مردم شوش جای دارد و برای این شهر رویدادی بسیار مهم تلقی می شود. می توان از موقعیت تاریخی باستانی و مذهبی شهر شوش که بارگاه دعبل خزاعی نیز در آن قرار دارد در راستای برگزاری فاخر و آبرومندانه جشنواره استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان با اشاره به اینکه با مراکزی همچون جامعه المصطفی العالمیه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت و ... رایزنی هایی برای دعوت از شاعران عرب زبان انجام شده است، گفت: به دنبال آن هستیم علاوه بر شاعران شیعی حتی شاعران غیرشیعی عرب زبان علاقه مند به حضرت رضا(ع) از اروپا، آفریقا و آسیا نیز در این جشنواره حضور یابند.

قنواتی ادامه داد: جشنواره شعر رضوی به زبان عربی(دعبل خزاعی) در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار می شود که بخش مقدماتی آن در شهر اهواز و مرحله نهایی با آیین باشکوه اختتامیه در جوار بارگاه شاعر بلند آوازه شیعی (دعبل خزاعی) در شوش برگزار می شود.

قنواتی با اشاره به اینکه مداحان مشهوری همچون نزار القطری و شیخ باسم کربلایی که به زبان عربی مداحی می کنند شاعران بلند آوازه ای نیز هستند، گفت: این افراد در میان مردم عرب زبان محبوبیت ویژه ای دارند و ما تلاش می کنیم برای آیین افتتاحیه یا اختتامیه نظیر این مداحان به منظور ایجاد شور معنوی حضور داشته باشند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =