بیست و یکمین هم‌اندیشی از سلسله هم‌اندیشی‌های ویرایش، با موضوع «ویرایش در مطبوعات» روز چهارشنبه پنجم آذر 1393 ساعت 16 و 30 در انتشارات فنی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این هم‌اندیشی حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، اکبر قاضی‌زاده روزنامه نگار و حمیدرضا ابک سخنرانی خواهند داشت. پس از سخنرانی‌ها، جلسۀ پرسش و پاسخ و میزگرد برگزار خواهد شد.

اين هم انديشي در سالن همايش انتشارات فني واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، نبش کوچۀ یازدهم، پلاک 24 برگزار خواهد شد. شورای ویراستاران ترکیبی از ویراستاران قدیمی و استادان ویرایش و چند عضو جوان‌تر است که از شش سال پیش فعالیت خود را آغاز كرده اند.

اقدام برای تدوین شیوه‌نامه‌ای جامع برای نویسندگان، ویراستاران و ناشران، در قالب شیوه‌نامۀ میرعماد؛ انتشار مجله‌ای در قالب کتاب ویراستار که تا کنون یک شماره آن منتشر شده است؛ تشکیل کتابخانۀ تخصصی ویرایش و برگزاری هم‌اندیشی‌های ویرایش از مهمترين فعاليتهاي شوراي ويراستاران در سال‌هاي اخير بوده است.

برگزاري هم‌اندیشی‌های ویرایش، از اواخر سال 1388 و زیر نظر شورای ویراستاران آغاز شده است. تا کنون بیست هم‌اندیشی دربارۀ موضوعات مختلف مربوط به ویرایش تشکیل شده است. ابوالحسن نجفی، محمدرضا باطنی، خشایار دیهیمی، رضا رضایی، حسن ذوالفقاری، فرزانه طاهری، محمدرضا بهاری، حسین معصومی همدانی، مهدی حجوانی، شیوا حریری، ایران گرگین و... برخي از سخنرانان اين همايش ها بوده‌اند.

ضمنا شوراي ويراستاران تا كنون براي نجف دریابندری، هادی غبرایی، محمدرضا مرندی، نصراله پورجوادی، هرمز وحید، ایرج جهانشاهی، غلامحسین صدری‌افشار، محمدعلی اخلاقی مراسم بزرگداشت برگزار كرده است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    1 0
    با تشكر از انتشارات فني ايران كه همايش هاي خوبي برگزار ميكند