رییس سازمان فضایی ایران در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مسابقه سراسری ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در حوزه فضایی تاکید کرد: تمرکز اصلی سازمان فضایی بر روی ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی است و در این راستا پروژه‌هایی برای بومی‌سازی ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی در دستور کار دارد که در این مسیر گام‌های اولیه برداشته شده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات،‌دكتر بهرامي با اشاره به رويكرد برنامه ششم توسعه در حوزه فضايي اضافه كرد: در برنامه ششم بر رفع نيازهاي اصلي كشور در حوزه فضايي تاكيد شده است.


وي با تاكيد بر اين كه بايد فضاي كسب و كار حوزه فضايي براي بخش خصوصي گرم‌تر شود، اظهار كرد: مشاركت با بخش خصوصي از جمله برنامه‌هاي سازمان است كه در اين راستا درصدد هستيم بخشي از فعاليتهاي خود را به بخش خصوصي واگذار كنيم.


بهرامي با تاكيد بر اين كه ما علاقه‌منديم با بخش‌هاي خصوصي همكاري كنيم، يادآور شد: در حال حاضر بخش خصوصي در زمينه‌هاي مخابراتي فعال است؛ ولي در بخش‌هاي سنجشي به دليل آن كه گردش مالي آن پايين است، جذابيت زيادي براي حضور بخش خصوصي در اين حوزه وجود ندارد.

لازم به توضيح است، اولين نشست مديران سازمان فضايي ايران با تيم هاي شركت كننده در مسابقه ماهواره دانشجويي مكعب ايراني صبح دوشنبه 10 خرداد ماه 1395 با هدف آشنايي تيم هاي شركت كننده با اهداف، قوانين ،مقررات و شرايط حضور در اين مسابقه و با حضور اعضاء تيم هاي شركت كننده در محل سازمان فضايي ايران برگزار شد.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =