جهانگیری: معاونت زنان برای زنان مبتلا به ام‌اس کاری کند/ دست نیاز وزیر بهداشت به خیرین برای کمک به توانبخشی بیماران ام‌اس

مراسم روز جهانی ام‌اس با حضور دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در سالن همایش‌های رایزن و با شعار "با هم، قوی تر از MS" برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت؛ معاون اول رییس جمهور در این مراسم گفت: دولت یازدهم از ابتدای شروع به کار خود به دلیل شناخت خوبی که از وضع جامعه داشت سلامت را در اولویت کار خود قرار داد و طرح تحول سلامت اجرا کرد که با گذشت یک سال از اجرای آن شاهد افزایش رضایت و اعتماد عمومی مردم به دولت بوده ایم.

اسحاق جهانگیری گفت: دولت با مشکلات مالی زیادی ناشی از اعمال تحریم ها و کاهش قیمت نفت روبرو است. متاسفانه در سال جاری قیمت نفت به 50 دلار رسیده است. علیرغم وجود این شرایط، تصمیم گیری های مدبرانه، عالمانه و علمی می تواند بخش زیادی از مشکلات موجود در جامعه را حل کند.

وی با اشاره به موفقیت های روز افزون طرح تحول نظام سلامت گفت: هدف ما حمایت از این طرح در سال جاری و همچنین سال های آینده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

معاون اول رییس جمهور تأکید کرد: بدون تردید ورود تمام دستگاه های اجرایی که در بخش های مختلف مسوولیت دارند و مشارکت آحاد مردم در موضوع سلامت، یک مساله بسیار مهم و تعیین کننده است.

جهانگیری گفت: مردم ایران نشان داده اند که اگر مشکلات به خوبی برای آنها تعریف شود در جایی که دست یاری به سوی آنها دراز می شود حتما به صحنه می آیند و می توانند کمک کنند تا مشکلات برطرف شود.

وی در خصوص بیماری ام اس گفت: متاسفانه این بیماری در بین جوانان بیشتر از بقیه افراد، زنان بیشتر از مردان و نیز افراد تحصیل کرده شیوع دارد. امیدواریم بتوانیم مشکلات بیمارن خاص و به ویژه بیمارن ام اس را با کمک دولت حل کنیم.

معان اول رییس جمهور با ابراز امیدواری از احداث کلینک های ویژه و مراکز توانبخشی برای درمان بیماری ام اس گفت: تمام سعی دولت این است که از درد و مشکلات مردم کم کند. وزیر بهداشت با اراده ای قوی و با جدیت تمام در رفع مشکلات حوزه سلامت تلاش می کند. همه باید کمک کنیم تا خیرین، مردم و دولت برای کمک به مشکلات سلامت و نیز بیماران ام اس اهتمام ورزند.

وی با اشاره به روند بهبود تولید دارو در داخل کشور اظهار داشت: در بحث دارو، شرکت های دارو سازی کشور زحمات زیادی کشیدند و مقدار زیادی از دارو در داخل کشور تأمین می شود و بخش هایی هم که نیاز است به رغم فشارهای ناشی از تحریم ها از خارج از کشور وارد می کنیم.

معاون اول رییس جمهور گفت: حضور خانم دکتر مولاوردی می تواند بحث اشتغال بیماران ام اس را تسهیل کند چرا که شغل این بیماران پس از ابتلا به این بیماری به سرعت در معرض خطر قرار می گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه زنان بیش از 3 برابر مردان به این بیماری مبتلا می شوند لازم است که این موضوع در معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری مورد توجه ویژه قرار گیرد تا نحوه ارائه خدمات بهتر به این بیماران بررسی شود.

جهانگیری در پایان گفت: دولت تمام تلاش خود را برای کاهش مشکلات به کار می گیرد و در مسیر این سختی ها کنار مردم خواهد بود و به هیچ وجه خودرا کنار نخواهد کشید.

با کمک خیرین و دولت می توان مراکز توانبخشی را گسترش داد

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از حلقه های مفقوده درباره بیماری ام اس، موضوع توانبخشی است بر ضرورت تعداد مراکز توانبخشی با کمک دولت و خیرین تاکید کرد.

سید حسن هاشمی در مراسم روز جهانی ام اس با اشاره به سنگین بودن وظایف دولت و مجلس در حوزه سلامت اظهار داشت: در برخی زمینه ها مانند بیماری ام اس، سنگینی وظایف و مسوولیت ها بیشتر است. تا کنون اقدامات خوبی در زمینه سلامت انجام شده است اما کافی نیست چرا که در زیرساخت ها کماکان مشکلات زیادی وجود دارد که به سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی نیاز دارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین در بحث بیمه ها باید حمایت های لازم صورت گیرد تا آنها بتوانند به ارائه خدمات مطلوب به مردم بپردازند و به بیماران ارایه خدمت دهند.

وی گفت: علاوه بر ضرورت کاهش مشکلات مربوط به زیرساخت و بیمه ها در بخش بیمارستان ها و دارو برای تحقق اهداف سلامت و خدمت بهتر به مردم به عزم ملی، همدلی و همراهی همه مسوولان اجرایی و نیز ایجاد فضای امید و مهربانی نیاز داریم.

هاشمی با بیان اینکه یکی از حلقه های مفقوده درباره بیماری ام اس، موضوع توانبخشی است تأکید کرد: تعداد مرکز توانبخشی در مجموعه وزارت بهداشت، بهزیستی و هلال احمر اندک است. یکی از سطوح درمان در تمام دنیا، توانبخشی است و ما هزینه های بسیار زیادی را از این بابت در نظام سلامت متحمل می شویم در حالی که این خدمت در اختیار مردم نیست و کسی که عمل جراحی انجام می دهد یا دچار معلولیت می شود، به این خدمات دسترسی ندارد.

وی گفت: گاهی اوقات با کوچکترین حادثه در یک لحظه فرد تمام زندگی خود را از دست می دهد و خوشحالیم که دکتر روحانی به این مشکل مهم اجتماعی توجه ویژه دارند چرا که برای نخستین بار است که دغدغه مهم یک رییس جمهور سلامت مردم است.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش حداکثری مجموعه دولت برای انجام ماموریتها و خدمت به مردم تصریح کرد عمده مشکلات موجود مربوط به منابع مالی است اما با این وجود دولت تمام تلاش خود را انجام می دهد چرا که می داند هزینه های درمان، کمر شکن است و مردم با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستند.

هاشمی با تقدیر ازدکتر صحراییان رییس انجمن ام اس ایران به خاطر تلاش ها و کمک هایی که به وزارت بهداشت کرده است اظهار داشت: امیدواریم با کمک خیرین و دولت بتوانیم مراکز توانبخشی را ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت در پایان تأکید کرد: امیدوارم با کمک معاون اول رییس جمهور و جمعیت هلال احمر که یکی از ماموریتهای این سازمان ایجاد مراکز توانبخشی است بتوانیم در گسترش این مراکز اهتمام ورزیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 0
    پس دولت چه کاره است که از مردم صدقه میخواهد ؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام RO ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    اول بررسی کنید ببینید این آمار بالای ام اس در زنان دلیلش چی هست ؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    پول ایران در یمن اونوقت باید خیرین پول بیماران را بدهند دم خیران گرم ولی نظام چه کار میکنه
  • بهزاد IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    بیماری ام اس از طریق طب سنتی مثل زالو درمانی و زنبوردرمانی قبل بهبود و حتی قابل درمان میباشد دکتر ها و متخصصین با افرادی که درطب سنتی فعالیت میکنند باید با هم هماهنگ باشند