در حال حاضر 44 هزار نفر بی‌سواد در لرستان وجود دارد

- معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان گفت: اجرای طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن ظرف مدت ۳ سال، بی‌سوادی در لرستان ریشه‌کن شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از  موج از خرم‌آباد، حيدري عصر دیروز در نشست خبري با اصحاب رسانه که در سالن جلسات معاونت سوادآموزي آموزش‌وپرورش لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات بسيار خوبي در اين خصوص انجام شده و انتظار مي رود با مساعدت و همدلي ساير دستگاه روند شتاب بخشي به بي سوادي با سرعت بيشتري طي شود.
حيدري افزود: در حال حاضر 44 هزار نفر بي‌سواد در لرستان داريم، از اين تعداد 62 درصد زن و 38 درصد مرد هستند، 39 درصد افراد بي‌سواد ساکن شهرهاي استان هستند و 61 درصد در روستاها زندگي مي‌کنند.
معاون آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: معاون سوادآموزي آموزش‌وپرورش لرستان گفت: امسال در لرستان، اجراي طرح شتاب‌بخشي به سوادآموزي در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن ظرف مدت ۳ سال، بي‌سوادي در لرستان ريشه‌کن شود و يا حداقل به حد ميانگين کشوري برسد.
وي با اشاره به اينکه در اجراي طرح شتاب بخشي سوادآموزي افراد محروم از نعمت سواد که سن آن‌ها بين 10 تا 49 سال است را شامل مي‌شود گفت: افراد کمتر از 10 سال در مدارس عادي تحصيل مي‌‌کنند و بيشتر از 50 سال تحت حمايت وپوشش سوادآموزي قرار نمي‌گيرند.
وي اضافه کرد: در سال جاري صدور گواهينامه براي افراد زير 30 سال منوط به ارائه مدرک تحصيلي است و نيروي انتظامي از صدور و تمديد گواهينامه براي افراد بي‌سواد امتناع مي‌کند.
حيدري ادامه داد: در سال گذشته، در دوره‌هاي سوادآموزي براي افراد بي‌سواد مطلق و يا داراي مدرک کمتر از دوم ابتدايي، هشت هزار و 500 نفر آموزش ديدند و در دوره انتقال که مدرک آن برابر با ششم ابتدايي است، يازده هزار و 500 نفر و در دوره تحکيم سواد،دو هزار نفر آموزش ديدند.
معاون سوادآموزي آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به نقش و تاثير رسانه ها در تبليغ و ترويج فعاليتهاي سوادآموزي گفت: بايد زمينه را براي تبليغات وسيع و گسترده طرح شتاب‌بخشي سواد آموزي فراهم شود

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =