تسنیم نوشت:

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر روز گذشته در مراسم روز جهانی ام اس با بیان اینکه سلامت برای آحاد ملت به عنوان یک نیاز اساسی و زیربنای فعالیت‌های اقتصادی واجتماعی جامعه است، اظهار داشت: تنها در یک جامعه سالم است که مردم می‌توانند به نحو مطلوب از منافع و حقوق خود دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه سلامت همواره یکی از دغدغه‌های همه دولت‌ها بوده و باید باشد، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از ابتدای شروع به کار به دلیل شناخت از وضع جامعه و سلامت کشور، اولویت اول خود را بر موضوع بهداشت و درمان متمرکز کرد و طرح تحول نظام سلامت را در دستور کار خود قرار داد و امروز که یک سال از این طرح می‌گذرد شاهد رضایت نسبی مردم از این طرح هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که دولت حتماً این طرح را در آینده نیز به عنوان یکی از اولویتها ادامه خواهد داد به مشکلات اقتصادی دولت در سال 94 و مقایسه درآمدهای نفتی در سال جاری با سال های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون به دلیل شرایط تحریم میزان فروش نفت به نصف کاهش یافته و قیمت آن نیز از 100 دلار به حدود 51 دلار افت کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: اینها شرایط دشواری است که پیش روی دولت قرار دارد اما در همین شرایط نیز تصمیمات مدبرانه، عالمانه و علمی می‌تواند ما را در رفع مشکلات یاری کند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش دولت در جهت حل مشکلات کشور است، گفت: دولت در مسیر سختی‌ها حتماً در کنار مردم خواهد بود و به هیچ وجه خود را کنار نخواهد کشید.

جهانگیری با تاکید بر اینکه ورود همه دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی و نیز مشارکت آحاد مردم در موضوع سلامت، مساله‌ای مهم و تعیین کننده است گفت: مردم ایران نشان داده‌اند که اگر مشکلات را برای آنها به خوبی توضیح دهیم، وقتی دست یاری به سمتشان دراز کنیم حتماً به صحنه خواهند آمد.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به روز جهانی ام اس و مشکلات این بیماران اظهار داشت: یکی از دلایلی که در این مراسم حضور پیدا کردم این است که متوجه شدم جوانان و بانوان بیش از سایرین مبتلا به این بیماری هستند و این موضوع بسیار برایم دردناک است.

وی اظهار امیدواری کرد بتوانیم بخش زیادی از مشکلاتی که امروز بیماران خاص و به طور مشخص بیماران مبتلا به ام اس با آن مواجه هستند را با کمک دولت مرتفع سازیم.

معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: با اراده‌ای که در وزیر بهداشت سراغ دارم و با پیگیری‌های جدی ایشان حتماً تا سال آینده بخش زیادی از مشکلاتی که امروز برای بیماران ام اس وجود دارد حل خواهد شد.

وی با تاکید براینکه خیرین، مردم و منابع دولت باید به کمک نظام سلامت و رفع مشکلات بیماران خاص بیایند افزود: خوشبختانه داروسازان عملکرد بسیار مثبتی داشته‌اند و بخش زیادی از داروهای مورد نیاز مبتلایان به ام اس در داخل کشور تامین می‌شود و بخشی از داروها که باید از خارج وارد کنیم علی رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها وارد خواهیم کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات مبتلایان به ام اس در خصوص اشتغال و خطر بیکار شدن این بیماران، از خانم مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده که در این مراسم حضور داشت خواست با توجه به اینکه میزان ابتلا به ام اس در میان خانم‌ها سه برابر آقایان است، این موضوع را به عنوان یک مساله جدید در این معاونت مورد بررسی قرار دهد و به طور ویژه به آن بپردازد.
1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =