واحد مرکزی خبر نوشت:

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به دنبال حمله سایبری کره شمالی به شرکت سونی پیکچرز موضوع قرار دادن دوباره نام این کشور در فهرست کشورهای حامی تروریسم را بررسی می کند.
به گزارش اسوشیتد پرس از هونولولو (هاوایی)، این تصمیم به دنبال رویکرد دولت آمریکا برای پاسخ به حمله سایبری کره شمالی به این شرکت آمریکایی اتخاذ شده است.
اوباما این حمله سایبری را نمونه ای « بسیار پر هزینه و گران»‌ از خرابکاری سایبری توصیف کرده است اما آن را اقدامی جنگی نخوانده است. رئیس جمهور آمریکا درباره بازگرداندن نام کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم تصمیم می گیرد.
اوباما در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان خاطرنشان کرد در حال بررسی این مسئله است.
نام کره شمالی دو دهه در فهرست کشورهای حامی تروریسم بود اما دولت جرج دبلیو بوش در سال 2008 در مذاکرات هسته ای با کره شمالی نام این کشور را از این فهرست خارج کرد. برخی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال حمله سایبری کره شمالی به این شرکت بررسی مجدد این مسئله را خواستار شده اند زیرا این شرکت مجبور شد اکران فیلمی ضد کره شمالی را که مبالغ هنگفتی برای آن هزینه کرده بود، لغو کند.
تنها ایران، سودان، سوریه و کوبا در این فهرست باقی مانده اند. کشورهایی که در این فهرست قرار دارند با تحریم هایی در زمینه صادرات دفاعی و برخی قراردادهای مالی روبرو خواهند شد.
این در حالی است که بازگرداندن نام کره شمالی به این فهرست دشوار به نظر می رسد زیرا باید این مسئله محرز شود که کشوری بارها از اقدامات در عرصه تروریسم بین المللی حمایت کرده است در صورتی که این اقدامات بیشتر اقدامات خشونت بار و حملات فیزیکی را شامل می شود تا حملات سایبری و هک کردن.
اوباما در این مسئله ضمن همدردی با شرکت سونی پیکچرز به این شرکت وعده داد به حل این مسئله بپردازد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    21 6
    کشوری بارها از اقدامات در عرصه تروریسم بین المللی حمایت کرده است،با این تعریف ما چه جایی در این میان کشور های حامی تروریسم داریم؟خدایی این عنوان ها فقط سیاسی هستند برای سو. استفاده یک سری کشور مثل امریکا و الا ما حامی تروریسم حساب میشیم ولی اسرائیل که اونجوری زن و بچه مردم میکشه تو این لیست نیست