فارس نوشت:

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که بی ‌توجهی به محدودیت منابع، موجب شده تا امروز بسیاری از شهروندان تهرانی با مشکل ترافیک و آلودگی هوا دست و پنجه نرم کنند، گفت: وضعیت محیط زیست پایتخت قرمز است.

محمد حقّانی خواستار حمایت دولت از شهرداری‌ها شد و گفت: چنانچه شهرها در کل کشور مورد حمایت قرار گرفته و نسبت کسب درآمدهای پایدار از طریق عوارض شهرسازی و نوسازی اقدام کنند، دیگر نیازی به فروش تراکم نخواهند داشت و شاهد اجرای دقیق طرح‌های جامع و تفصیلی خواهم بود.

او با اشاره به این که تراکم ساخت و ساز در نهایت به افزایش جمعیت منجر می‌شود که حاصل آن جز ایجاد محدودیت در پروژه‌های خدماتی و خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر نیست، گفت: ارتفاع 1800 متر، خط محدوده شمال تهران و مبنای حریم ساخت و سازهاست.

حقّانی با بیان این که ابعاد توسعه شهر تهران اعم از طرح جامع و تفصیلی جدید، هر گونه ساخت و ساز را بالای خط محدوده شمال تهران قدغن کرده، گفت: شورای اسلامی شهر تهران نسبت به این موضوع حساس است و مدیریت شهری نیز مدعی است چنین ساخت و سازهایی انجام نمی‌شود که البته اخیراً گزارشی در این حوزه به شورای شهر نرسیده است.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: متاسفانه سطوح باقی‌مانده از عرصه سبز این کلان‌شهر، قابلیت تصفیه هوا از انواع آلودگی‌هایی که فراتر از حد استاندارد تولید می‌شوند را از دست داده‌اند و همین موضوع موجب شده تا شاهد وضعیت قرمز در محیط زیست پایتخت باشیم.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    سالهاست که شعار پشت شعار/اما کسی پیدا نشده یه فکری به حال نحوه عایق بندی بام ها که در ایام پاییز رونق میگیره ، کرده باشه پشت ساختمان محل کار ما یه ساختمان تازه سازه که نکردن این کار رو لااقل روز جمعه انجام بدن که مشکل اجتماعی نداشته باشه ومارو آزار نده محیط زیست پیش کش
  • مهدی A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    بهتره یه سری به خیابونای فرشته فرمانیه الهیه بزنید تا معنی تراکم ندادن رو متوجه بشید، مردمم تو آلودگی هوا و ترافیک مردن فدای سرت
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    مشكل كه از بنزين احمدي نژاد بود؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    آقای قالیباف صد میلیون از هر خانه برای نو سازی از تهران میگیرید و هوا میفروشید این همه درآمد را چه کار میکنید۰۰۰ تا کی در کوچه شش متری برج هشت طبقه خواهید ساخت؟؟؟؟ مردم را تا کی عصبانی میکنید۰۰۰۰۰ همین کار شما و دریافت ها و تراکم ها خانه را گران کرده۰۰۰۰ آیا خبر ندارید؟؟؟ لطفا چاپ بفرمایید