صبح امروز پنجشنبه ۲۹ آبان بار دیگر اهالی موسیقی به مقابل تالار وحدت رفتند تا در مراسم تشییع پیکر بهمن بوستان پژوهشگر و مولف موسیقی شرکت کنند.

در این مراسم نخست حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی بود که سخن گفت. او با بیان این که همه ما می‌دانیم بهمن بوستان چه عشقی به موسیقی این سرزمین داشت افزود: «به نظر من او به نوعی تاریخ شفاهی موسیقی کشورمان بود و همه ما با چهره فرهنگی این هنرمند بزرگوار آشنا هستیم.» 

به گفته او بهمن بوستان صاحب همان صدایی بود که در دهه ۶۰ در پایان برنامه‌های مختلفی که به صورت رادیویی و تلویزیونی ضبط می‌شد درباره تاریخ موسیقی صحبت می‌کرد: «او در دهه هفتاد هم برنامه‌هایی در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه موسیقی نواحی اجرا می‌شد که بهمن بوستان چهره یگانه‌ای در بطن برنامه‌ها بود.» 

او در پایان گف: «برای همه ما باعث تاسف بوده و هست که بد از این همه مدت مبارزه با بیماری، رفتن او همه ما را در یک غم عمیق فرو برد و امروز که بیش از هر روز دیگری به او نیاز داریم دیگر بین ما نیست.» 

پارسی‌نژاد مدرس و محقق دانشگاه هم که بعد از نوربخش سخن می‌گفت درباره بوستان اظهار داشت: «به نظر من بهمن بوستان مجمعی از هنر، فرهنگ پروریو سخنوری این سرزمین است. من با او در سال ۵۳ وقتی به دانشگاه ادبیات رفتم آشنا شدم و می‌دیدم که او یار وفادار دکتر محمد معین استاد ما بود. »

او ادامه داد:‌ «بهمن بوستان موسیقیدان و خط‌شناسی بود که علاوه بر داشتن این هنرهای ارزشمند، حافظه بسیار فوق‌العاده‌ای داشت واین به خاطر تلمذ در محضر پدر شریفش بود که انصافا خدمات قابل توجهی را در عرصه فرهنگ وهنر انجام داد.» 

علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد هم در این مراسم گفت: «در سال‌هایی که به عنوان مدیر مرکز موسیقی وزارت ارشاد مشغول به فعالیت بودم همیشه دوست عزیزی در کنار ما حضور داشت و خوب یادم می‌آید اگر گره‌ای در فعالیت‌های‌مان به وجود می‌آمد این بهمن بوستان بود که این گره‌ها را باز می‌کرد و ما به او متوسل می‌شدیم.» 

مرادخانی همچنین افزود: «تنها چیزی که از انسان بعد از مرگ او باقی می ماند و او را در معرض قضاوت قرار می‌دهد فقط کلمه افسوس برای رفتن است که واقعا باید به آن توجه کرد و بهمن بوستان مردی بود که رفتن او برای ما بسیار تاسف‌برانگیز است. چرا که او مجموعه‌ای از اخلاق و فضیلت‌های زیادی بود که همیشه حضورش در مباحث تحقیقی کمک حال ما بود و ما هیچ وقت این فعالیت‌ها و تلاش‌های ارزنده را فراموش نخواهیم کرد.» 

محمد اصفهانی خواننده و خواهرزاده بهمن بوستان آخرین نفری بود که درباره دایی خود سخن گفت. او اظهار داشت: «دایی در زمان حیات خود و موقعی که من پدرم را از دست داده بودم مانند پدری مهربان از من مراقبت می‌کردو من همیشه خود را مدیون این بزرگوار، همسر و فرزندان مهربانش می‌دانم.» 

در پایان این مراسم هنرمندانی چون محمدعلی کریمخانی، قاسم رفعتی و محمد اصفهانی چند قطعه آواز اجرا کردند. 

ناصر نوآموز، پری ملکی، داریوش پیرنیاکان، محمد سریر، داود گنجه‌ای، غلامحسین امیرخانی، کریستف رضایی، الهام پاوه‌نژاد، و ... از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم شرکت کرده بودند. 

۵۷۲۴۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    19 0
    خدا تمامی اهل هنر را که اکنون دست از این دنیا کشیده اند . رحمت نماید.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    13 0
    روحش شاد.بیشتر از خیلی ها حق به گردن ما دارد اما دریغ از قدردانی.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    9 0
    خدا رحمتشون كنه
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    9 0
    خدا رحمت کند .مردم همگی در مراسم پاشایی ثابت کردند .موسقی جزیی از زندگی است .وهمهی شما را دوست دارند .ثابت شد .درود بر روح عزیز از دست رفته