ایلنا نوشت:

 سردار رمضان شریف در نشست خبری صبح امروز خود به مناسبت تشریح برنامه های سومین سالگرد شهید حسن تهرانی مقدم و سی امین بزرگداشت اقتدار موشکی سپاه در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری سپاه پاسداران با مجموعه پدافندی قرار گاه خاتم الانبیاء‌گفت: قرار گاه پدافند خاتم الانبیاء مسئولیت اصلی پدافند آسمان کشور را بر عهده دارد اما همواره سپاه پاسداران در حفاظت از آسمان کشورمان و انهدام و رهگیری مهاجمان به این مجموعه کمک می کند.

وی ادامه داد: همچنین حفاظت و مراقبت از مراکز حیاتی و حساس مانند تاسیسات هسته ای بر عهده نیروهای هوا و فضای سپاه هستند.

سخنگوی سپاه در پاسخ سوالی مبنی براینکه با توجه سومین سالگرد شهادت شهید تهرانی مقدم آیا رزمایش موشکی برگزار خواهد شد؟ اظهار داشت: انجام رزمایشهای مختلف توسط نیروهای سپاه و بسیج مطابق جدولی که از قبل توسط فرماندهی کل سپاه تدوین شده و با ستاد کل نیروهای مسلح مورد هماهنگی قرار گرفته است صورت می گیرد و در شرایط ضروری و لزوم نسبت به رسانه ای شدن و اقدامات تبلیغی کارهای صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در باره شیوه ونحوه تعامل سپاه با دولت یازدهم خاطر نشان کرد: رابطه سپاه با دولتها، رابطه تعریف شده و با حدود و ثغور مشخصی است سپاه وظیفه خود را دارد و دولت هم وظیفه مشخص خود را. دولتها مسئول اداره کشور هستند و سپاه به عنوان حاصل دستاوردهای انقلاب خود را مسئول حمایتهای همه جانبه از دولتها می دانند.

سخنگوی سپاه با تاکید مجدد بر اینکه نگاه سپاه به دولتها سیاسی نیست ابراز داشت: سپاه نقش جدی در امنیت، رفاه، سازندگی و پشتیبانی در ارتقای حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و... دارد و موفقیتهای دولتها را موفقیتهای نظام می دانیم. یکی از عملیاتهای دشمن نا کارآمدی نظام است و هر چقدر دولتها برای کار آمدی نظام تلاش کنند سپاه بیشتر از دولتها حمایت می کند.
سردار شریف با اشاره به حضور سپاه در عرصه سازندگی کشور یادآور شد: هدف سپاه در عرصه سازندگی حضور اقتصادی نیست بلکه سپاه براساس قانون اساسی واختیاراتی که مقام معظم رهبری داده است بخشی از توان خود را در عرصه عمران وسازندگی متمرکز کرده است و شاهد کارآمدی این مسئله را می توانیم در هزاران پروژه ای که توسط سپاه انجام شده است.

رئیس روابط عمومی کل سپاه اضافه کرد: خوشبختانه همه دولتهای بعد از جنگ از توانمندی های سپاه استفاده کرده اند و کمتر تحت تاثیر القائات دشمن قرار گرفته اند.
وی با اشاره به حضور روحانی در مجمع فرماندهان سپاه بیان کرد: حضور رئیس جمهور در مجمع فرماندهان سپاه خط بطلانی بر عدم کمک سپاه بر همه حضورها بود در دولت جدید نیز پیشنهاد هایی به قرار گاه سازندگی شده که در حال بررسی است و در یک سال اخیر هم شاهد رویکرد بیشتر بر همکاری با قرارگاه سازندگی هستیم.

سخنگوی سپاه در خصوص اینکه آیا روند جدیدی در خرابکاری ها در تاسیسات هسته ای هستیم؟ عنوان کرد: حفاظتی که برعهده سپاه است، حفاظت نظامی است و منافاتی با وظایف وزارت اطلاعات ندارد و شاهد هماهنگی و هم افزایی با دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی در حد اعلی هستیم ولی وظیفه سپاه، حمایت پدافندی است.

سردار شریف تاکید کرد: یکی از مسائلی که موجب ناراحتی رسانه های خارجی از حضور سپاه در عرصه سازندگی شده ناراحتی آنها از کار سپاه در فردو و ساخت و ساز آنجاست که موجب شده از تخریب آن ناامید شوند.

رئیس روابط عمومی کل سپاه با یادآوری اینکه ساخت مواضع مستحکم ودفاع پدافندی برعهده سپاه است گفت: این مسائل دشمن را نا امید کرده که آخرین آن انهدام پهباد رژیم صهیونیستی بود.

 

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384373

برچسب‌ها