درخشان:نمی دانم چه کار کنم که نگویند لی لی به لالای بازیکنان گذاشته/من و استیلی دنبال رمال نمی رویم!

حمید درخشان می گوید دیگر مانده چطور باید با منتقدان برخورد کند و برای هر رفتارش بهانه ای می تراشند!

ناصر قراگزلو:حمید درخشان می‌گوید به همه انتقادات احترام می‌گذارد اما واقعاً نمی‌داند باید در قبال انتقادات ضد و نقیض چه موضعی اتخاذ کند. درخشان در آستانه بازی حساس تیمش با راه‌آهن در مصاحبه با خبرورزشی آخرین نظراتش را بر زبان آورد:

مثل بازي ليگ مي‌توانيد راه‌آهن را شكست دهيد؟
ما در آن مقطع بازيكنان خوبي در اختيار داشتيم اما در شرايط فعلي وضعيت، آرماني نيست و مصدوماني داريم كه هنوز آسيب‌ديدگي‌شان باقي مانده است، مصدوماني كه در بازي با راه‌آهن در ليگ بودند اما در اين بازي نيستند. اين مسئله واقعاً شرايط دشواري را براي ما به وجود آورده و تا مي‌آييم تيمي رو به جلو و سرعتي را مهيا كنيم، روند مصدوميت‌ها، شرايط ما را متغير مي‌كند. اين موضوع واقعاً مشكلات زيادي را براي ما به وجود آورده، مثلاً وقتي مي‌بيني بازيكن شب بازي دچار مصدوميت و يا بيماري مي‌شود، مسلماً كار براي يك مربي و تيمش دشوار مي‌شود. در واقع تا مي‌آيد تفكراتش شكل بگيرد، به يك‌باره همه چيز عوض مي‌شود! مصدوميت‌هاي اجباري باعث مي‌شود مجبور شويم بازيكن ديگري را بگذاريم و اين موضوع واقعاً شرايط كار ما را دشوار كرده است. به همه اين مسائل بايد برنامه‌ريزي اخير مسابقات را هم اضافه كنيم. مجبوريم سه روز يك بار بازي كنيم. شرايط تيم ما واقعاً خوب نيست و اين مسائل باعث شده هفته به هفته نفرات‌مان را از دست بدهيم و هر هفته چند مصدوم و محروم روي دست ما بماند. تمام اين مشكلات باعث مي‌شود ما روند روبه جلوي خوبي نداشته باشيم.

اما از شما هم زياد انتقاد مي‌شود، مثلاً اينكه صبح روز بازي با سايپا با راديو يا رسانه ديگر مصاحبه كرده‌ايد و شديداً از مشكلات گفته‌ايد و اين امر روحيه تيم‌تان را به شدت پايين آورده.
من فكر مي‌كنم بعضي‌ها واقعاً چشم‌ها و گوش‌هايشان را بسته‌اند! و شرايط ما و مشكلات ما را نمي‌بينند يا آنها را نمي‌شنوند. كساني كه انتقاد مي‌كنند، يك ذره خودشان را جاي ما بگذارند! من با چه زباني بايد بگويم مصدوم و محروم و مشكلات زياد دارم؟ عين اين مي‌ماند كه شما از مكانيكي بخواهيد ماشين را تعمير كند اما به او ابزار ندهيد. فكر مي‌كنم در خانه نشستن و حرف از روحيه زدن راحت است و فكر مي‌كنم اين‌ها حرف‌هاي كساني است كه از مشكلات ما دور هستند.

بعد از بازي با سايپا شديداً از بازيكنان انتقاد كرديد اما فرداي همان روز از آنها دلجويي كرديد.
مگر ما مقابل سايپا بازي كرديم كه باختيم؟ واقعاً مانده‌ايم كه بايد چه‌كار كنيم. اگر خوب حرف بزنيم كه مي‌گويند چرا لي‌لي به لالاي بازيكنان گذاشتي و اگر تند حرف بزنيم، از ما انتقاد مي‌كنند و من واقعاً نمي‌دانم منتقدان چه مي‌گويند.

اما قبول داريد كه دائماً ناليدن از مشكلات هم دردي را دوا نمي‌كند؟
من واقع‌بينانه حرف مي‌زنم. مگر ما بازيكن به اندازه كافي داريم و مشكلات نداريم؟ هر راهي مي‌رويم، يك مشكل جديد براي ما درست مي‌شود و تا چند بازيكن‌مان را مهيا مي‌كنيم، چند بازيكن ديگرمان مصدوم مي‌شوند.

در مورد پخش نشدن مسابقات از تلويزيون چه نظري داريد؟
اين حق طبيعي فدراسيون است كه پول بخواهد. دريافت پول از تلويزيون بابت حق پخش در همه جاي دنيا عرف است و چيزي نيست كه فدراسيون فوتبال از خودش اختراع كرده باشد و فيفا اين حق را به فدراسيون‌هاي فوتبال داده است.

اين موضوع باعث مي‌شود تماشاگر بيشتري به ورزشگاه آزادي بيايد؟
هواداران پرسپوليس همه جا حامي اصلي تيم‌شان بودند و من معتقدم روز يك‌شنبه هرقدر به ورزشگاه بيايند، بزرگ‌ترين قوت قلب براي ما خواهند بود.

اما عده‌اي از هواداران پرسپوليس كه در ورزشگاه بودند، عليه شما شعار دادند. از اين موضوع ناراحت نيستيد؟
عده‌اي از هواداران شعار دادند و عده‌اي ديگر تشويق كردند و من هيچ گلايه‌اي از اين موضوع ندارم چون همه جاي دنيا اين‌طور است.

اما عده‌اي از هواداران پرسپوليس سرمربي قبلي‌شان را صدا زدند و خواهان حضور ايشان شدند.
من از اين موضوع ناراحت نشدم. معتقدم شعار و تشويق حق طبيعي هوادار است.

يعني اين شعارها دلسردتان نمي‌كند؟
نه، دلسرد نمي‌شوم و كارم را با قدرت انجام مي‌دهم.

آقاي درخشان، روز يك‌شنبه (فردا) در مرحله يك‌هشتم نهايي جام حذفي با راه‌آهن بازي داريد. از اين مسابقه برايمان بگوييد.
خدا را شكر مي‌كنم كه با تيمي بازي داريم كه سرمربي آن حميد استيلي به دنبال فوتبال پاك است و دنبال جادوگر و رمال براي نتيجه گرفتن نيست. راه‌آهن فوتبال را در زمين بازي مي‌كند و مطمئن هستم هركدام كه فوتبال را بهتر بازي كنيم، برنده خواهيم شد.

منظورتان را واضح‌تر مي‌گوييد؟
منظور خاصي ندارم!

ولي به هر حال اين روزها بارها شنيده‌ايم كه برخي تيم‌ها به دنبال استخدام جادوگر هستند و...
ببينيد حرف دل من اين است كه براي نتيجه گرفتن بايد بهتر تمرين كرد، تاكتيك بهتري اتخاذ كرد و حريفان را آناليز كرد نه آن كه دنبال رمال، سحر و جادو رفت. اين مسائل فوتبال ما را زشت جلوه مي‌دهد.

فكر مي‌كنيد چه كساني به دنبال سحر و جادو و اين قبيل مسائل مي‌روند؟
به نظرم آدم‌هايي كه ايمان‌شان ضعيف و سست است و به جاي كارهاي فني و تاكتيكي، سراغ جادوگران را مي‌گيرند و اختيار خود را به دست مشتي رمال مي‌سپارند. به هر حال ما هم بچه مسلمان هستيم. خود من و خيلي‌هاي ديگر براي بردهايمان نذر مي‌كنيم و دست به دعا مي‌بريم اما براي رسيدن به اهداف خود دست به دامان خداوند مي‌شويم نه بنده خدا!

مثل اينكه دل پردردي داشتيد؟
نه، بحثي بود كه مطرح شد و اميدوارم روزي فرا برسد كه حتي اين شايعات هم به گوش نرسد. همان‌طور كه پيش‌تر گفتم، براي فوتبال‌مان خوب نيست اين زمزمه‌ها درباره آن شنيده شود.

سؤال آخر؛ مي‌خواستيم بپرسيم در بازي شنبه شب ال‌كلاسيكو، طرفدار كدام تيم هستيد؟
مگر مي‌شود غير از بارسلونا طرفدار تيم ديگري بود؟! 

خب نگفتيد كدام تيم برنده مي‌شود؟
بنويسيد بارسلونا با گل يا گل‌هاي (!) ليونل مسي برنده ال‌كلاسيكو خواهد شد.

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =